خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

با واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش کشاورزی تنظیم بازار این حوزه بهینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۲۵

شرکت سهامی پشتیبانی امور دام که پیش از واگذاری به وزارت بازرگانی، جزو شرکت‌های وزارت جهادکشاورزی به شمار می‌رفت، براساس قانون تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی، مجداداً به این بخش بازگشت.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با واگذاری شرکت پشتیبانی اموردام به وزارت جهادکشاورزی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی محقق شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت سهامی پشتیبانی امور دام که پیش از واگذاری به وزارت بازرگانی، جزو شرکت‌های وزارت جهادکشاورزی به شمار می‌رفت، براساس قانون تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی، مجداداً به این بخش بازگشت افزود: با توافق مسئولان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از نهم دی ماه شرکت پشتیبانی امور دام که از سال ۸۹ به وزارت بازرگانی وقت واگذار شده بود، مجداداً به وزارت جهادکشاورزی بازگردانده شد تا از این پس فعالیت‌های خود را زیر نظر این وزارتخانه انجام دهد.
وی با بیان اینکه شرکت سهامی پشتیبانی امور دام که براساس پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت جهادسازندگی به منظور ایجاد حداکثر تجانس ورعایت پیوستگی در وظایف مربوط به اموردام و فراهم کردن بستر استفاده بهینه از امکانات ونیروی انسانی موجود برای تنظیم بازار نهاده‌ها و فرآوردهای دامی در سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس ماده‌های ۵ و ۶ اساس‌نامه تاسیس‌اش حدود ۱۸ وظیفه برعهده دارد که می‌توان به خرید علوفه از داخل و خارج از کشور، تهیه و تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، مواد پروتئینی و مواد اولیه مورد نیاز، انجام خدمات بازرگانی در جهت واردات اقلام مورد نیاز و صادرات مواد علوفه‌ای و پروتئینی، فروش و توزیع علوفه‌ وارداتی و داخلی و محصولات پروتئینی حیوانی و ذخیره‌سازی آن، انجام اقدامات لازم به منظور تنظیم بازار و توسعه و بهبود بازاریابی دام و طیور اشاره کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از نهم دی ماه با تمامی امکانات، اعتبارات و تجهیزات از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک و به وزارت جهادکشاورزی ملحق شد گفت: با این مصوبه تجارت وتنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی تا پایان دی به بخش کشاورزی واگذار می‌شود.
وی با اعلام استقبال دست اندرکاران بخش کشاورزی از این امر افزود: بر اساس تفاهم به عمل آمده بین دو مجموعه تا پایان دی ماه بند «الف» قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی به صورت کامل اجرایی می‌شود.
محمدیان اضافه کرد: براساس بندالف این قانون «تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات وکالاهای اساسی زراعی، باغی وگیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه‌وش، روغن ودانه‌های روغنی، چای، سیب ‌زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و نیز پیله ابریشم به وزارت جهادکشاورزی واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم با وزارت جهادکشاورزی بخواهد بود افزود: در این راستا گندم تولیدی سال ۹۳ را وزارت جهادکشاورزی خریداری می‌کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: با انجام این مهم، تنظیم بازار محصولات کشاورزی مسیر درست و صحیحی را طی نموده و تصمیم گیری در مورد قیمت محصولات و میزان صادرات و واردات محصولات کشاورزی یک کاسه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز