خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

حق به حق دار نمی‌رسد/ هرج و مرج در برداشت از زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۳۰۹

نماینده مردم اصفهان گفت: وزارت نیرو آنچه موجودی زاینده رود و مصوبه شورای عالی آب است، اجرا نمی‌کند، در نتیجه حق به حق‌دار نمی‌رسد و هرج و مرج و بی‌برنامگی در برداشت از زاینده رود بوجود آمده است.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مسئله تامین آب استان اصفهان اظهار داشت:  مسلما اگر مذاکره ما با دولت به ثمر می نشست ما مجبور نمی‌شدیم اعتراض کنیم، به ما وعده داده بودند که رقم مناسبی در بودجه برای تامین آب استان پیش بینی می‌کنند اما با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه وجود دارد این اقدام صورت نگرفته است.

وی افزود: ما اعتراض کردیم که بین استان‌های مختلف کشور و در تخصیص بودجه‌های ضروری  عدالت رعایت نشده است.

نماینده مردم اصفهان گفت: مشکل عمده ما این است وزارت نیرو آنچه موجودی زاینده رود و مصوبه شورای عالی آب است، اجرا نمی‌کند، در نتیجه حق به حق‌دار نمی‌رسد و هرج و مرج و بی‌برنامگی در برداشت از زاینده رود بوجود آمده است.

وی تاکید کرد: تا بحال وزارت نیرو نتوانسته این موضوع را حل کند آنچه در شورای تخصیص عادلانه آب تصویب می‌شود، اجرا نشده است شورای عالی توزیع عادلانه آب هم مسئلویت و هم دیدگاه کارشناسی دارند اما ما نمایندگان مجلس در این شورا نظر نمی‌دهیم، این مصوبه توسط وزیر نیرو، معاون وزیر کشور، معاون وزیر کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار چهار محال بختیاری، یزد و اصفهان و رئیس صنف کشاورزان سه استان و بر اساس موجودی سهمیه بندی می‌کنند ولی سهمیه‌ها رعایت نمی‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هر قدر برای استحصال آب برنامه ریزی شود، مدیریت صورت گیرد و سهمیه‌ها رعایت شود بهتر است، اگر قرار باشد سهیمه‌ها رعایت نشود، تونل یا آب اضافه کنند ولی مدیریتی نباشد و به مناطق حقابه‌دار آبی نرسد، فایده‌ای ندارد. بحث ما این است چرا مصوبات و تعهدات اجرا و عملی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز