خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

باید قواعد حضور در بازارهای جهانی را بیاموزیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۱۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سهم صادرات ما در حوزه ICT بسیار کم است، گفت: وزارت ارتباطات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزه ICT قرار دارد تا زمینه برخورداری از مزایای یک بازار منطقه ای ۴۰۰ میلیونی را هموار کند.

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی ، با حضور در جمع فعالان استارتاپ‌ها و شرکت‌های ایرانی حاضر در باکوتل ۲۰۱۸  ، با بیان اینکه سهم ما از صادرات در حوزه ICT بسیار کم و بازار های داخلی ما محدود است، گفت: در شرایطی که بیشتر کالاها وخدمات ما از کشورهایی وارد می شود که امکان صادرات به آن‌ها نداریم، ناچاریم برای ایجاد تعادل، روابط خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم تا همه با هم رشد کنیم.

جهرمی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که به طور خاص در صدد تقویت روابط با کشورهای منطقه در این حوزه هستیم، افزود: قرار است یک مرکز توانمندسازی استارتاپ‌ها را به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان به صورت منطقه‌ای ایجاد کنیم تا این روابط بیش از پیش تحکیم شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید قواعد حضور در بازار های جهانی و کشورهای مختلف را یاد بگیریم گفت: نمایشگاه به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به هدف بازارهای جهانی است و برای دستیابی به این هدف باید با مطالعه و بررسی، پتانسیل های موجود را قبلا سنجیده و ظرفیت‌های خود را بالا ببریم.  

وی افزود: کشور ما به رغم توان علمی و پزشکی بالا  و با توجه به اینکه به عنوان توریسم سلامت، مورد اقبال همسایگانی چون آذربایجان قرار دارد، اما به دلیل نقص در ارایه خدمات مطلوب، اغلب نمی‌توانیم رضایت آن‌ها را فراهم کنیم.

آذری جهرمی، تاکید کرد: استارتاپ‌ها می‌توانند با تقویت حضور و عملکرد خود ، مشکلات و موانع را در این زمینه‌ها مرتفع و خدمات‌دهی را تسهیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز