خبرگزاری کار ایران

یوسفی خبر داد:

پایان فونداسیون خط چهار مداره مختلط 230 و 63 کیلو ولت غرب رشت-انزلی-پره سر

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۱۳

مجری طرح ساختمانی معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از پایان فونداسیون خط چهار مداره مختلط 230 و 63 کیلو ولت غرب رشت-انزلی-پره سر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، منصور یوسفی مجری طرح ساختمانی معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: عملیات اجرایی پروژه خط چهار مداره مختلط 230 و 63 کیلوولت غرب رشت-انزلی-پره سر که با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید نیروگاه موصوف و همچنین افزایش پایداری شبکه انتقال استان، از سال 1390 شروع شده بود، پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه ریزیهای انجام یافته و در صورت تأمین به هنگام نقدینگی مورد نیاز، در سال 1399 به بهره برداری برسد.

وی افزود: شرکت‌های مازو، همراه افق، پیمان غرب به عنوان پیمانکار احداث فونداسیونها مشغول به فعالیت بوده اند و شرکت قدس نیرو به عنوان مشاور پروژه، مسئولیت ارائه خدمات مهندسی و نظارت کارگاهی پروژه را بر عهده دارد.

 طول این خط 58 کیلومتر و دارای 177 دستگاه فونداسیون است.

اجرای فونداسیون خطوط انتقال و فوق توزیع نیرو در استان گیلان به دلیل شرایط جوی در فصول پاییز و زمستان، وجود زمین‌های با مقاومت باربری ضعیف، انجام عملیات کشاورزی در زمین‌های شالیزاری خصوصاً در فصول بهار وتابستان و ... با چالشهای فراوان و فلج کننده روبرو می باشد که این موضوع  باعث طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها و حتی گاهاً توقف کامل پروژه می شود. همچنین درطول اجرای قراردادهای پروژه فوق الذکر، مشکلات ناشی از افزایش نامتعارف قیمت‌های فلزات و ارز در سالهای 91 و92 و همچنین نوسانات شدید قیمتها در سال جاری، عدم وجود جبهه کاری کافی به علت معارضین وممانعتهای فراوان حقوقی و همچنین وجود زمینهای با مقاومت باربری ضعیف حاشیه مرداب، روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز