خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد:

لزوم استفاده از فرصت‌ها برای همکاری با تعاونگران دیگر کشورها / استقبال رو به گسترش از تعاونی‌ها در دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۷۱

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: ویژگی‌های تعاون که عمدتا حول محور همکاری‌های انسانی بر مبنای استعداد و توانمندی افراد فارغ از وسع مالی آنها است زمینه و بستر مناسبی را برای تحقق شعار با تعاونی دنیای بهتری بسازیم ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاونی‌های آسیا و اقیانوسیه که امروز چهارشنبه 7 آذر در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار کرد:‌ امروزه بشریت تشنه رفع تبعیض‌ها و تثبیت‌ برابری‌های مبتنی بر توانمندی خدادادی است. توسعه اقتصادی به دنبال حداکثر کردن منافع بنگاه‌های اقتصادی و عدالت اجتماعی به دنبال توزیع عادلانه امکانات است تحقق توامان این دو مولفه به غیر از تاثیر به شیوه اقتصاد تعاونی میسر نخواهد بود.

وی افزود: به همین دلیل اقبال عمومی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه از روش تعاونی رو به گسترش است، ویژگی‌های تعاون که عمدتا حول محور همکاری‌های انسانی بر مبنای استعداد و توانمندی افراد فارغ از وسع مالی آنها است زمینه و بستر مناسبی را برای تحقق شعار با تعاونی دنیای بهتری بسازیم ایجاد می‌کند.

عبدالهی در ادامه تصریح کرد: اجلاس بین‌المللی تعاون یکی از مهمترین رویدادها در حوزه اقتصاد غیردولتی در سراسر جهان به ویژه اقتصاد کشورهای منطقه محسوب می‌شود هدف از این اجلاس همکاری و تعامل هر چه بیشتر اعضای تعاونی‌های کشورها برای یافتن راهکارهایی جهت تسهیلات اشتغال‌زایی‌، حمایت از فقرزدایی، ارتقای جایگاه تعاونی‌ها، کمک به اقتصاد مقاوم و پویا از طریق مشارکت و همفکری است بر همین اساس شعار این دوره اجلاس اقتصاد مقاوم‌تر و پایدارتر با کمک تعاونی‌ها نامگذاری شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: امیدوارم این اجلاس بتواند فرصت خوبی جهت بحث و تبادل نظر پیرامون اهداف و دیدگاه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم با بحث تعاونی‌ها باشد. در این اجلاس بزرگ بیش از 400 نماینده داخلی و 170 نماینده خارجی حضور دارند که نشان دهنده ثمربخش بودن فعالیت‌های اتحادهی‌های بین‌المللی تعاون در مسیر نیل به اهداف متعالی تعاونی در سراسر جهان و به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است.

عبداللهی در رابطه با مجمع بین المللی ICA خاطرنشان کرد: مجمع تعاون آسیا و اقیانوسیه از نظر جمعیت، عضویت سازمانی و عملکرد مالی قوی‌ترین ناحیه مجمع جهانی ICA بوده و نقش بسزایی در ارتقای تعاونی‌ها در مقایسه با سه ناحیه آفریقا، اروپا و آمریکا داشته است. ایران با عنوان کشوری با ظرفیت‌های پرشمار سرمایه‌گذاری و کسب و کار تعاونی در حوزه‌های متنوعی چون گردشگری، صنعت، انرژی و کشاورزی می‌تواند الگوی بسیاری از کشورهای آسیایی باشد.

وی در رابطه با تفکیک مسئولیتی بخش تعاون در ایران عنوان کرد: در کشور ما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بخش حاکمیتی و اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی و پارلمان بخش تعاونی وظیفه تسهیل و پیگیری مطالبات این بخش مردمی را بر عهده دارند. اتاق تعاون با عضویت و حضور فعال در تمامی شوراها و مجامع عالی اقتصادی و مشارکت در فرآیند تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی کشور در جمع تشکل‌های مرکزی عضو ICA دارای کم نظیر و منحصر به فردی است.

عبداللهی در پایان گفت: امیدواریم برگزای این اجلاس موجب تقویت ارتباط و تعاملات مفید بین تعاونگران کشورهای شرکت کننده و به ویژه موجب استفاده حداکثری از این فرصت برای همکاری با تعاونگران کشورهای دیگر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز