خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان اصفهان عنوان شد:

باید برای اشتغال افراد بازنشسته در مشاغل سخت و زیان آور چاره اندیشی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۶۹

استفاده از مشاوره‌های مهندسی و توجه به منابع انسانی از مواردی است که صنایع باید به آن توجه نشان دهند در عین حال شرکت‌های بازاریابی و فروش هم باید برای فروش محصولات راه اندازی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: بالغ بر یک میلیون و ۳۹ نفر کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که با احتساب خانواده آن‌ها، بیش از ۳ میلیون نفر تحت بیمه کارگری هستند و این به آن معناست که ۶۰ درصد جمعیت استان اصفهان خانواده‌های کارگری هستند و استان اصفهان از این لحاظ در کشور اول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامعلی قادری در نشست هم اندیشی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان اصفهان که با حضور معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر در استان، بیمه بیکاری می‌گیرند، گفت: ۹۹۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد اما تنها ۱۰ درصد کارگران در این تشکل‌ها گرد هم آمده‌اند.

وی ادامه داد: همراهی و مشارکت بین دولت و کارفرما و کارگر در استان برقرار است و ما هم به اصل ۳ جانبه گرایی اعتقاد داریم و باید به لزوم تجدید نظر در بعضی بخشنامه‌ها معتقد باشیم.

نایب رییس کانون کارفرمایان نیز در این نشست اظهار کرد: در ایران زنان در سن ۴۵ سالگی و مردان در سن ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

رضا چینی افزود: امروزه شاهد اشتغال افراد بازنشسته در مشاغل سخت و زیان آور به خاطر شرایط سخت اقتصادی هستیم و باید برای این موضوع چاره اندیشی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تعداد زیادی از اصناف و بخش‌های مختلف در زمینه مشکلات خود به مالیات بر ارزش افزوده اشاره می‌کنند که این نشان می‌دهد این مالیات یک مسئله اساسی برای واحدهاست.

عباس مقتدایی، با بیان اینکه مزیت نسبی در بخش تعاونی، گردشگری و حمل و نقل در استان وجود دارد، گفت: برای رشد اقتصادی باید رشد تکنولوژی و سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی احترام به مالکیت خصوصی، آزادسازی نهادهای اختصاصی، بهبود فرهنگ کار و تلاش، جلوگیری از سختگیری بیش از حد قوانین و چاره اندیشی برای نرخ بالای سود بانکی را از جمله مواردی دانست که باید پیگیری شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان نیز گفت: باید جلسات به شکلی صورت بگیرد که به جای گفتن ایرادات، هم اندیشی برای حل مشکل انجام شود.

رسول یاحی، نگرش سیستمی، استفاده از مشاوره‌های مهندسی و توجه به منابع انسانی را از مواردی دانست که صنایع باید به آن توجه نشان دهند و افزود: شرکت‌های بازاریابی و فروش هم باید برای فروش محصولات راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت صنعتی استان اصفهان به کار گرفته نمی‌شود، افزود: جوانان زیادی جویای کار هستند و با بکارگیری از این ظرفیت می‌توان قشر بیکار استان را مشغول به کار کرد.

دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرد: برنامه پنجم توسعه دارای ۲۳۵ ماده است و تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارد.

حسن کامران افزود: دولت در راستای سیاست‌های برنامه پنجم توسعه مکلف است که رشد نرخ متوسط هشت درصد سالیانه تولید ناخالص داخلی را تا پایان این برنامه محقق کند.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در حال تدوین است، ادامه داد: نقاط ضعف و قوت برنامه پنجم توسعه از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف گفته شود تا در برنامه ششم توسعه از آن استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز