خبرگزاری کار ایران

بازنگری گمرک در نحوه اخذ ضمانتنامه بانکی جهت ترخیص کالا

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۶۵

اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: با پیگیری‎‌های فراوان با گمرک، محدودیت‌های اخذ ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص کالا اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، با پیگیری‌های اتاق تهران با گمرک، دستورالعمل شماره ۹۶/۱۴۶۶۵۵۳ مورخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ که محدودیت‌های فراوانی در اخذ ضمانتنامه بانکی برای ترخیص کالا ایجاد کرده بود، اصلاح شد.

پس از آنکه مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران طی نامه‌ای به رییس‌کل گمرک، خواستار اصلاح دستورالعمل معطوف به اخذ ضمانتنامه بانکی جهت ترخیص کالا شد، رییس گمرک نیز آخرین بخشنامه خود در این خصوص را طی شماره ۹۷/۷۴۳۶۳۹ مورخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ تحت عنوان بخشنامه «نحوه اخذ ضمانتنامه بانکی» ابلاغ کرد. بدین ترتیب بسیاری از مشکلات مورد اشاره توسط فعالان اقتصادی با ابلاغ این بخشنامه مرتفع شده است.

گمرک در مقدمه بخشنامه نحوه اخذ ضمانت نامه بانکی آورده است: «در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب وکار با توجه به بند (ت) ماده (۳۸) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و به استناد ماده ۶ قانون امور گمرکی، به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید و بازرگانی کشور اجازه داده ‌می‌شود از تاریخ صدور این بخشنامه بابت حقوق ورودی کالای مربوطه، حسب درخواست صاحب کالا، اظهارکننده یا نماینده قانونی ایشان، ضمانتنامه بانکی معتبر و مطابق با فرم مورد قبول گمرک جمهوری ایران اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز