خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صدور کارت جدید سوخت منوط به ابطال کارت قبلی است / 24 هزار کارت سوخت مهاجر مسدود شد/ 30 هزار کارت در مسیر مسدود شدن است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۲۸

در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌ها طی ماه‌های گذشته 24 هزار کارت سوخت مهاجر به حکم قضایی مسدود شده است.

یک منبع مطلع در وزارت نفت درباره خرید و فروش کارت سوخت در برخی جایگاه‌های عرضه به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: ممکن است پدیده‌ای به نام اجاره و خرید و فروش کارت سوخت را حتی در برخی سایت‌ها و یا فضای مجازی شاهد باشیم اما صدور کارت جدید و المثنی برای دارنده خودرو شرایط خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: احتمال اینکه یک نفر همزمان دو کارت سوخت داشته باشد متصور نیست زیرا شرط صدور کارت جدید، ابطال کارت قبلی است.

این منبع آگاه در ادامه درباره سوء استفاده از کارت‌های سوخت در استان‌های مرزی نیز خاطرنشان کرد: در برخی استان‌های مرزی سیستم کدینگ وجود دارد و سوخت به خودوروهای عبوری تعلق می‌گیرد یعنی اینگونه نیست که به هر میزان که بخواهند سوختگیری کنند.   

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بازرسی‌ها چند برابر شده است، ادامه داد: در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌ها طی ماه‌های گذشته 24 هزار کارت سوخت مهاجر به حکم قضایی مسدود شده و 30 هزار کارت نیز در مسیر مسدود شدن است.

این منبع آگاه گفت: با توجه به برخی موارد مبنی بر استفاده از کارت‌های مهاجر در برخی استان‌های مرزی اکنون بازرسی‌ها از شرکت ملی پخش فرآورده به کمک دستگاه قضایی چند برابر شده تا جلوی این معضل گرفته شود.

وی یادآور شد: در  مناطق مرزی که سیستم کدینگ وجود دارد فقط خودروهای بومی امکان سوخت گیری دارند اما در استان‌هایی که این سیستم تعبیه نشده همچنان از کارت مهاجر استفاده می‌شود یعنی با خودروی پلاک مثلا زاهدان از کارت سوخت شهر دیگر سوختگیری می‌کنند، بر همین اساس از تاریخ 19 فروردین ماه گروه‌های بازرسی در مناطق مستقر شده و پایش می‌کنند تا امکان سوء استفاده و قاچاق کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز