خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

۱۰ شبکه زیرزمینی مالخر در اصفهان منهدم شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۱۹

۱۰شبکه زیرزمینی مالخر در استان منهدم و چندین واحد خریدار اموال مسروقه در طول سه ماهه اول سال جاری تعطیل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از عواملی که همواره باعثایجاد انگیزه برای سارقان و بیشتر شدن فعالیت آنان در درون جامعه می‌شود را فعالیت و تحرک افراد مالخر دانست و گفت: به همین جهت این افراد از عناصر اصلی و زمینه ساز به وقوع پیوستن سرقت محسوب می‌شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سردار «عبد الرضا آقاخانی» اظهار داشت: مطمئناً اگر سارق جایی و کسی را برای فروش اموال مسروقه خود نداشته باشد، به یقین انگیزه‌ای هم در درون وی برای انجام سرقت به وجود نمی‌آید و به فعالیت خود در این زمینه ادامه نمی‌دهد.

وی افزود: پلیس اصفهان با توجه به این موضوع، همواره تعقیب و دستگیری و جلوگیری از فعالیت افراد مالخر را در دستور کار خود داشته و هر بار که سارق یا سارقانی دستگیر شدند سراغ مالخر‌ها را از آنان گرفته و با اعتراف آن‌ها به شبکه‌های زیرزمینی مالخران نفوذ کرده و آن‌ها را به مراجع قضایی تحویل داده است.

سردار آقاخانی تصریح کرد: در همین زمینه طی سه ماهه اول سال جاری با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی شهرستان‌ها تعداد ۱۰ شبکه زیرزمینی خریداران اموال مسروقه با اعترافات سارقان شناسایی و متلاشی شدند.

وی از تعامل خوب دستگاه قضایی با پلیس در جهت ریشه کن کردن فعالیت مالخران در سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه و عنایت ویژه مسئولان قضایی استان، افرادی که در این رابطه دستگیر شده بودند با برخوردهای شدید از سوی مجامع قضایی روبرو شدند.

فرمانده انتظامی استان با هشدار به متصدیان واحدهایی که اقدام به خریدن اموال مسروقه می‌کنند از پلمب چندین واحدی که اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کردند، خبر داد و گفت: پلیس و دستگاه قضایی نظارت و کنترل ویژه‌ای بر روی واحدهای فروش دارند و هر واحدی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه کند برابر قانون آن واحد پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

سردار آقاخانی با بیان اینکه برخی از ضایعاتی‌ها، اوراق فروشی‌ها، سمساری‌ها، طلافروشی‌ها و فروشندگان لوازم دست دوم خودرو و موتورسیکلت بدون توجه به عواقب قانونی که برایشان پیش خواهد آمد اقدام به خریدن اموال مشکوک به سرقت می‌کنند، گفت: به تمامی متصدیان این نوع مشاغل هشدار می‌دهیم از خریدن اموال بدون فاکتور و مشکوک به سرقت خودداری کرده و در صورت برخورد با افرادی که برای فروش چنین اموالی به آنان مراجعه می‌کنند موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز