خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش 5درصدی قیمت ارز و 9 درصدی سکه و طلا/ اقدامات بانک مرکزی نرخ ارز را تثبیت کرد/ حراج شمش بانک کارگشایی در تنظیم بازار موثر است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۰۶

عضو هیات مدیره طلاوجواهر تهران گفت: در یک هفته اخیر به دلیل اقدامات مناسب بانک مرکزی، نرخ ارز با کاهش روبه‌رو بوده و به زیر 14 هزار تومان رسیده است. کاهش 5 درصدی نرخ ارز در یک هفته اخیر موجب کاهش 9 درصدی قیمت طلا و سکه نیز شده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در هفته اخیر شاهد کاهش 9 درصدی قیمت طلا و سکه بوده‌ایم، گفت: در یک هفته اخیر به دلیل اقدامات مناسب بانک مرکزی، نرخ ارز با کاهش روبه‌رو بوده و به زیر 14 هزار تومان رسیده است. کاهش 5 درصدی نرخ ارز در یک هفته اخیر موجب کاهش 9 درصدی قیمت طلا و سکه نیز شده است.

وی ادامه داد: تصور بر این بود که با آغاز دور دوم تحریم‌ها و دشواری در دسترسی به ارز،  نرخ ارز و سکه افزایش یابد که با اقدامات بانک مرکزی این تاثیر کاهش یافته است و حتی در تثبیت نرخ ارز موثر بوده است.

عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران با اشاره به حراج شمش طلا از سوی بانک کارگشایی گفت:  شرکت‌ها یا موسساتی که نقدینگی خود را به شمش طلا تبدیل کرده بودند در صورت نیاز می‌توانند دوباره‌ آن را به نقدینگی باز گردانند که بهترین راه که جنبه قانونی نیز دارد حراج از طریق بانک کارگشایی است.

وی در مورد تاثیر حراج شمش بر بازار گفـت: شاید این مقدار تاثیری در بازار نداشته باشد اما در تنظیم بازار موثر است.

کشتی آرای با اشاره به آخرین نرخ انواع سکه در بازار گفت: در حال حاضر قیمت سکه تمام با طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 250 هزار تومان، قیمت نیم سکه دو میلیون و 190 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و 200 هزار تومان است. همچنین قیمت هر سکه یک گرمی 680 هزار تومان و طلای 18 عیار نیز 401 هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز