خبرگزاری کار ایران

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

ممنوعیت صادرات شیر خشک باید برطرف شود/ نیازی به واردات شیر خشک نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۵۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ممنوعیت صادرات شیرخشک باید برطرف شود به این دلیل که کشور نزدیک به میلیون تن شیر اضافه بر نیاز مصرف‌کنندگان دارد که باید به روش‌های مختلف از کشور خارج شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم روز ملی دامپزشک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریافتی شیر خام کاهش پیدا نکرده بلکه تعداد کارخانجاتی که از صنایع لبنی فرآورده تهیه می‌کردند افزایش یافته است به همین دلیل صنایع لبنی فکر می‌کنند شیر دریافتی‌ آنها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: شیر ماده فاسد شدنی است و باید به صنایع لبنی برود. ممکن است به صنایع لبنی گروه الف نرود اما در گروه‌های دیگر همین صنایع استفاده می‌شود که این امر به منزله کمبود آن نیست.

رضایی در ادامه تصریح کرد: تمام شیر تولیدی دامداران به کارخانجات شیر خشک نرفته و حجمی که صنایع لبنی راجع به آن صحبت می‌کنند و بالغ بر 25 درصد است، چنین ظرفیت شیر خشکی در کشور وجود ندارد اگر شیری هم تولید شود باید به صنایع لبنی برود در غیر این صورت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات بیشتری برای خرید شیر خام آمده‌اند و تعدادشان افزایش یافته وگرنه کمبودی در کشور وجود ندارد. صادرات شیر خام هم ممنوع است لذا نیازی به واردات شیر خشک نداریم.

رضایی در خصوص ارجاع نامه وزارت صنعت مبنی بر واردات شیر خشک به شورای اقتصاد تصریح کرد: طی همین چند روز در شورای اقتصاد تکلیف موضوع واردات و یا صادرات شیرخشک مشخص خواهد شد.

رضایی گفت‌: ممنوعیت صادرات شیر خشک باید برطرف شود، ما نزدیک به یک میلیون تن شیر اضافه بر نیاز کشور داریم که باید به روش‌های مختلف از جمله شیر خشک و فرآورده‌های لبنی از کشور خارج شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز