خبرگزاری کار ایران

فریدون وردی‌نژاد مطرح کرد:

سیستم‌های فناوری اطلاعات رابط بین حاکمیت و ملت است/ نتیجه همایش فناوری اطلاعات می‌تواند به حکمرانی راهبردی کشور کمک کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۶۴

رئیس همایش گفت: ما می‌خواهیم با این همایش به حکمرانی راهبردی کشور کمک کنیم و سیستم حکومتی را برای خدمت‌رسانی به مردم و بهبود شرایط اقتصادی چابک‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران با حضور امیرهمایون حیدری، دبیر کل همایش، فریدون وردی‌نژاد، رئیس همایش، مهدی پشت‌کوهی، دبیر اجرایی همایش و محمدحسین پاشنه‌طلا، دبیر علمی همایش در سالن همکاری‌های نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست فریدون وردی‌نژاد، رئیس همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران اظهار کرد: همایش ما 28 و 29 آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد که دلیل برگزاری آن پرداخت به نقش و جایگاه و تاثیرگذاری فناوری اطلاعات در پیشرفت و توسعه کشورها از جمله ایران و همچنین تسهیل امور اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی افزود: در دنیای امروز اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات رونق و پیشرفت بسیاری داشته و پیشتازی زیادی در قاره‌های مختلف از خود نشان داده است. لذا بخشی از تولید ثروت و قدرت در دنیا به آن وابسته است.

وردی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: این فناوری در صنعت، کشاورزی، سلامت، خدمات و سرویس توانسته هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری به تولید محتوا و اصلاح روش‌ها و فرآیندهای کاری در سطح دولت‌ها و حکومت‌ها بپردازد.

وی گفت: بسیاری از کشورها توانسته‌اند با رشد فناوری اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی رابطه‌ای بین حاکمیت و ملت را تسهیل کنند. فناوری اطلاعات قادر شده روابط مناسبی بین بنگاه‌های اقتصادی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و حاکمیت‌ها به وجود بیاورد که اثر افزایشی و توسعه‌ای هم داشته باشند.

رئیس همایش ادامه داد: بنابراین نقش فناوری اطلاعات در تحقق اهداف و چشم‌اندازها می‌تواند با صریح‌تر کردن دانش و تقویت محتوایی که به دنبال آن هستیم به چابک‌سازی و تحرک همه بخش‌ها کمک کند و ظرفیت‌ها و امکانات را محسوس‌تر سازد تا بتوانیم در درون مرزها و خارج از مرزها ظرفیت‌های رقابتی خود را به نمایش بگذاریم.

وردی‌نژاد با اشاره به اهداف این همایش تصریح کرد: این عرصه به دنبال تقویت تبادل، رشد و توسعه کیفی است بنابراین تقویت این عرصه اجتناب‌ناپذیر است. امروز قدرت هوشمند قادر است یک همکاری بین رسانه‌ها، حاکمیت، بنگاه‌های اقتصادی و سمن‌ها ایجاد کند و یک بعد همکاری و هماهنگی بین آنها به وجود بیاورد که نتیجه آن بهبود فرآیند کاری بخش‌های خدماتی و سیستم‌ها است.

وی افزود: ما می‌خواهیم با این همایش به حکمرانی راهبردی کشور کمک کنیم و سیستم حکومتی برای خدمت‌رسانی، چابک‌سازی، فناوری اطلاعات به شفافیت بیشتر، پیشگیری از فساد، مسئولیت‌پذیرتر کردن مسئولان و  قانون‌گرایی و قانون پذیری کمک بکنند این امر هم می‌تواند بعد ملی داشته باشد و هم می‌تواند کشور را در عرصه‌های بین المللی بالاتر ببرد.

وردی نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد جهان دیجیتالی‌تر شده خاطرنشان کرد: هر چه سیستم جهان ماشینی‌تر و اقتصاد دیجیتالی‌تر باشد امکان شکل‌گیری رانت‌ها، امضاهای طلایی و فساد در سیستم‌ها کمتر خواهد شد. این همایش برای بررسی پیشرفت‌ها و عقب ماندگی‌های ایران در این زمینه است تا بتوانیم تا 1404 یا 2025 به حد مورد نظر برسیم.

وی در ادامه در رابطه با اهداف برگزاری همایش تشریح کرد: اهداف برگزاری همایش کمک به چابک‌سازی سیستم رسمی و حاکمیتی دولتی، تقویت همکاری و هم‌آفزایی میان بخش‌های خصوصی و دولتی، کمک به تکریم ارباب رجوع در سیستم‌های خصوصی و دولتی و اهمیت دادن به حقوق شهروندی، روان‌سازی کارها و تقویت و توسعه زمینه فعالیت شرکت‌هایی است که در بخش‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کنند حذف روابط از سازمان‌ها و تقویت ضوابط است.

رئیس این همایش در پایان گفت: سازمان‌های مختلفی در کشور در حمایت از این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند و وزیر فعلی و وزیر سابق ارتباطات هم قول حضور داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز