خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کنیم/ بازگشت به سیاست‌های دهه 60 کمکی به حل مشکلات بازار نمی‌کند/ بازرسی‌ها باید به صورت تخصصی توسط کارشناسان همان صنف صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۲۶

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: بازگشت به سیاست‌های دهه 60 در بحث نظارت و تعزیرات حکومتی نمی‌تواند کمکی به حل مشکل بازار بکند.

علی عوض‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بازرسی و نظارت بر اصناف گفت: در شرایط فعلی در اقتصاد کشور نظارت و بازرسی از اهمیت به سزایی برخوردار است و بایستی با تمام امکانات و ابزارهای موجود بر روند عرضه کالا نظارت صورت بگیرد ولی این موضوع نباید باعث شود که نظارت بر تولید و واردات کم اهمیت شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: برخی مولفه‌ها در قیمت گذاری همچون هزینه کارگر، انرژی و قیمت مواد اولیه ثابت است و اگر آنها افزایش داشته باشند بر قیمت تمام شده کالا نیز تاثیر می‌گذارند.

وی اظهار داشت: ما 600 هزار واحد صنفی تولیدی در کشور داریم که هیچ‌گونه نقشی در قیمت گذاری ندارند. بازار، قوانین خاص خودش را دارد و هر وقت سیستم عرضه و تقاضا مختل شود مشکلات به وجود خواهد آمد بنابراین دولت تمام قدرت خود را بر حل این مشکل متمرکز کرده است.

عوض‌پور خاطرنشان کرد: وظیفه نظارتی فقط در بخش فروش به عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌هاست اما در تولید و واردات هیچ‌گونه مسئولیتی نداریم. سیاست‌های تشدید بازرسی باید هدف دار باشد. بازرسی باید به صورت حرفه‌ای و تخصصی توسط کارشناسان همان صنف صورت بگیرد تا تاثیر مثبت داشته باشد در غیر این صورت بازار را ملتهب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بازگشت به سیاست‌های دهه 60 در بحث نظارت و تعزیرات حکومتی نمی‌تواند کمکی به حل مشکل بازار بکند.

وی افزود: اتاق اصناف همواره تاکید داشته تمام کالاها با سودی که از سوی وزارتخانه مشخص شده فروخته شود و با استفاده از توان اتحادیه‌ها و بازرسی اتاق اصناف بر این امر نظارت شود و اگر واحد صنفی تخلف کند بدون هیچ‌گونه اغماضی با آن برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز