خبرگزاری کار ایران

مشارکت فولاد مبارکه در توسعه و ایمن سازی جاده های شهرستان مبارکه

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۷۸۶

کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح محور ورودی روستاهای لاو، آبرو و حوض ماهی و عملیات احداث زیرگذر بلوار امیرکبیر قهنویه و همچنین باند دوم محور مبارکه- بروجن با مشارکت فولاد مبارکه به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با تشکر از مشارکت شرکت فولاد مبارکه در این پروژه ها گفت: حضور و مشارکت کارخانه های صنعتی مانند شرکت فولاد مبارکه در توسعۀ راه های کشور موجب میشود حمل بار از مبدأ تا مقصد و مسافرت های بین شهری هموطنان با ایمنی و کیفیت بهتری صورت گیرد.

عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه در کشور ما بیش از ۹۳ درصد از جا به جایی های بار و مسافر از طریق خطوط جاده ای انجام میشود، افزود: این در حالی است که ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد و روزانه حدود ۸ میلیون تردد در این جاده های صورت میگیرد؛ به همین دلیل توسعۀ کمی و کیفی جاده ها و بزرگراه ها که از خواسته های به حق مردم عزیز کشورمان است، در برنامه های این وزارت خانه است.

وی با بیان اینکه محور مبارکه به بروجن یکی از راه هایی است که استان های مرکزی و شمالی کشور را به استان های جنوبی وصل میکند، به اهمیت اصلاح و بهبود کیفی این محور تأکید کرد و افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با ادارۀ کل راه و شهرسازی امیدواریم این پروژه تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد تا به یاری خداوند دیگر شاهد تلفات جاده ای در این بخش نباشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: وجود بیش از ۳۵ هزار دستگاه وسیلۀ حمل ونقل باری در اصفهان و ۳ هزار دستگاه در شهرستان مبارکه نشان میدهد این استان قطب حمل ونقل کشور است؛ ازاین رو باید در تسهیل رفت وآمد این محور همت بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان سرمایه گذاری در باند دوم محور مبارکه - بروجن را ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح حدود ۲۲ کیلومتر از این جاده، چهارخطه خواهد شد.

در این مراسم استاندار اصفهان نیز ضمن قدردانی از اقدامات فولاد مبارکه و مشارکت این شرکت در طرح های عمرانی و جاده ای منطقه گفت: علاوه بر این پروژه ها، شرکت فولاد مبارکه در طرح ها و پروژه های دیگری در سطح استان و منطقه نظیر طرح انتقال آب کوهرنگ ۳ مشارکت داشته است. ضمن قدردانی از این اقدام ها باید به خاطر داشته باشیم این شرکت انصافا همواره به مسئولیت های اجتماعی خویش عمل کرده است.

دکتر مهرعلیزاده درخصوص اهمیت اجرای این پروژه ها افزود: متأسفانه پیش از این همواره شاهد بروز تصادفات منجر به فوت در این محورها بودیم و امیدواریم با احداث و بهره برداری از این پروژه ها و کاهش حداکثری تصادفات، دیگر شاهد جان باختن عزیزانمان نباشیم.

مهندس زهرا سعیدی نمایندۀ مردم محترم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور، مشارکت در چنین طرح هایی بسیار ارزشمند است، گفت: با توجه به اهمیت این جاده و با در نظر گرفتن اینکه سالانه هموطنان و همشهریان زیادی در این محور جان خود را از دست میدادند، از فولاد مبارکه درخواست کردیم در این پروژه ها نیز آستین همت را بالا بزند. خوشبختانه مدیرعامل این شرکت به این درخواست پاسخ مثبت دادند و در اجرای پروژه ها به یاری شهرستان شتافتند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت ها در هر کاری تصریح کرد: تا راه های مواصلاتی کشور اصلاح نشود، سرمایه گذاران انگیزه ای برای سرمایه گذاری در منطقه نخواهند داشت.

خانم سعیدی با اشاره به آمار تلفات در جادۀ مبارکه بروجن گفت: خوشبختانه توانستیم اصلاح این جاده را در ردیف اعتبارات بودجۀ ۹۷ قرار دهیم و دولت محترم نیز بودجهای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژۀ زیرگذر قهنویه و تقاطع غیرهمسطح محور ورودی روستاهای لاو ، آبرو و حوض ماهی اشاره کرد و گفت: متأسفانه همواره شاهد تلفات بالایی در این بخش از شهرستان بودیم که خوشبختانه فولاد مبارکه با مشارکت مالی خود در کنار سرمایه گذاری شهرداری، شورای شهر مبارکه و ادارۀ راه سازی شرایطی فراهم کرد تا بتوانیم کلنگ اصلاح و بهینه سازی این بخش از جاده را نیز به زمین بزنیم.

تسهیل در تردد کامیونهای حمل بار و اتوبوس و همچنین ارتقای ایمنی خودروهای سواری و حفظ جان سرنشینان آنها از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه ها بود که نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی به آنها اشاره کرد.

عصارزادگان فرماندار شهرستان مبارکه نیز در این مراسم گفت: شهرستان مبارکه منطقه ای صنعتی به شمار می آید و حمل ونقل جاده ای در آن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ ازاین رو اجرای این پروژه ها بسیار ضروری و مهم است.

وی از زحمات و تلاش های نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و همچنین از زحمات و سرمایه گذاریهای فولاد مبارکه در پروژه های عمرانی منطقه قدردانی و تصریح کرد: دکتر سبحانی مدیرعامل این شرکت همواره تعاملات خوبی با منطقه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز