خبرگزاری کار ایران

مدیر حمل و نقل و پشتیبانی فولاد مبارکه:

۵ درصد حمل محصولات راه آهن، مربوط به فولاد مبارکه اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۵۵

۲۵ درصد کل بارهای حمل شده در بخش مواد اولیه و بیش از ۵ درصد حمل محصولات ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

مدیر حمل و نقل و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: بخش حمل و نقل و پشتیبانی به طور کلی، تمام مواد اولیه مورد نیاز تولید فولاد را به مجتمع فولاد مبارکه وارد می‌کند که بخش عمده آن کنسانتره آهن است. همچنین این بخش در شرایط فعلی که ظرفیت گندله سازی ما منطبق با تولید نیست، ورود گندله بیشتر از کارخانه‌های گندله سازی به فولاد مبارکه از موضوعاتی است که توسط این بخش انجام می شود. پس این بدین معنا است که کلیه سنگ آهن‌ها که امروز بالغ بر ده تا ده و نیم میلیون تن برای هر سال هستند، توسط بخش حمل و نقل ریلی وارد فولاد مبارکه می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آرش بنازاده تاکید کرد: طبق برنامه ریزی هایی که برای فولاد مبارکه انجام شده، صددرصد حمل مواد در این کارخانه، باید از طریق ریل انجام شود، اما به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که در معادن و راه آهن وجود دارد، امکان حمل بیشتر از طریق ریل امکان پذیر نیست و بخش تکمیلی حمل این مواد را به ناچار از طریق بخش حمل جاده‌ای انجام می‌دهیم. این در حالی بود که در ابتدا فقط سه درصد حمل و نقل توسط بخش جاده‌ای صورت می‌گرفت، اما امروز ۲۷ درصد توسط بخش جاده‌ای انجام می‌شود و مابقی توسط بخش ریلی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در بخش حمل و نقل، دارای بخش‌های متعددی است بخش اول راه آهن داخلی است که کلیه‌ی محصولاتی که به مقاصد مشتریان ارسال می‌شود و از طریق ریل اتفاق می‌افتد، توسط حمل و نقل و پشتیبانی انجام می‌شود که حدود ۱۵عدد لوکوموتیو در این بخش فعال است و کلیه‌ی فعالیت‌های داخلی مربوط به واگن‌های مواد اولیه و هم چنین واگن های محصولات را انجام می‌دهیم.

بنا زاده گفت: آن بخش از محصولاتی را که کارفرما یعنی فولاد مبارکه به مقاصد مشتریان می‌فرستد که عمده آن به اصفهان، بندرعباس، تهران، تبریز و افغانستان است، جزو تعهد این مجموعه است و آن بخشی که خود مشتری قرار است حمل کند توسط شرکت‌های پیمانکاری انجام می‌دهند. یعنی کلیه محصولات از انبارهای ما بارگیری می‌شود و به ایستگاه حسن آباد تحویل و بعد به مقاصد مشتریان ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: بخشی از درآمد راه آهن جمهوری اسلامی مربوط به فولاد مبارکه است یعنی هر اتفاقی که در فولاد یا معادن وابسته به فولاد بیفتد مستقیماً، درآمد راه آهن را تحت تأثیر قرار می‌دهد در مقابل راه‌آهن نیز با افزایش ظرفیت‌های خود در بخش حمل مواد اولیه و محصولات صنایع کشور بویژه کارخانجات فولادسازی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش ظرفیت تولید فولاد و بهبود شرایط زیست محیطی کشور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز