خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

منکر سوء استفاده از افزایش قیمت ارز نمی‌شوم / در مناطق مرزی تولید سیب‌زمینی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۸۶

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیب‌زمینی در هیچ جای دنیا یک دلار نیست و قیمت آن سه دهم دلار است اگر چنین اتفاقی رخ دهد ترک‌ها زودتر از ما دست به کار می‌شوند البته من منکر سوء استفاده از افزایش قیمت ارز نمی‌شوم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کشاورز معاون امور زراعت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی 97-98 که امروز شنبه 17 شهریور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت گندم، جو، دانه‌های روغنی و شکر در کنار افزایش تولید برنج و ذرت از اولویت‌های ما است مضاف بر آنکه حفظ استمرار پایدار محصولات اساسی مانند سیب زمینی، سبزی و صیفی برای ما مهم است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را طبق زمان معین ارائه داده و از دولت انتظار داریم بر مبنای نرخ تورم قیمت گندم را اعلام کند. ضمن اینکه ما منتظر اعلام قیمت این محصول تا پایان شهریورماه هستیم.

کشاورز با اشاره به خشکسالی‌ها و کمبود آب در کشور خاطرنشان کرد: بر اساس کمبود آب و خشکسالی‌هایی که در کشور وجود دارد برنامه ما بهره‌وری حداکثری از آب و تمرکز بیشتر بر آب باران است همچنین توجه به تنظیم بازار و مدیریت بازار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: ما منافع ملی را با منافع کشاورزان ادغام کردیم و در این راستا تولید گندم، دانه‌های روغنی و شکر در راس قرار دارد. اگر نگاهی به قیمت‌ها بیندازیم متوجه می‌شویم که نرخ محصولاتی مانند سیب زمینی که از اسفند 92 تا یک ماه اخیر در سر مزارع کیلویی 600 تومان از کشاورز خریدار می‌شد با افزایش نرخ ارز و رشد درآمد حاصل از صادرات، صادرات این محصول نیز رونق پیدا کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که سیب‌زمینی در برخی مناطق مرزی چگونه به قیمت یک دلار به فروش می‌رسد تشریح کرد: ما در مناطق مرزی تولید سیب‌زمینی نداریم و اگر دولت متوجه افزایش قیمت این محصول شود مانع از صادرات آن می‌شود ضمن اینکه سیب‌زمینی محصول سنگینی است و قابل قاچاق نیست لذا باید حتما از مبادی رسمی خارج شود.

وی افزود: سیب‌زمینی در هیچ جای دنیا یک دلار نیست و قیمت آن سه دهم دلار است اگر چنین اتفاقی رخ دهد ترک‌ها زودتر از ما دست به کار می‌شوند البته من منکر سوء استفاده از افزایش قیمت ارز نمی‌شوم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز