خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در فن‌آوری‌ها را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۸۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در زمینه توسعه فن‌آوری ها و هوشمندسازی را به وجود آورده است که مهم‌ترین آن‌ها تامین زیرساخت ها و نیروهای انسانی تحصیلکرده است.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 درمحل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: امیدواریم در تلاش های دوره حاضر بتوانیم از نیروی انسانی به عنوان یک فرصت برای توسعه فناوری ها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: امروز موضوع مهم و اساسی موضوع دانایی است. اقتصاد دیجیتال نیز برای ما به عنوان یک مبحث مهم مطرح است.

وی ادامه داد: شاید در 15 سال پیش نمی توانستیم نسبت به این موضوع خوب صحبت کنیم اما امروز زیرساخت های توسعه فناوری های اطلاعات در کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: ما برای هوشمندسازی نیازمند برنامه ریزی هستیم و مردم از سرویس هایی همانند اسنپ، دیجی کالا و دیگر زیرساخت ها استفاده می کنند. با این حال هنوز از خیلی از سرویس ها به خوبی استفاده نکرده ایم؛ این یک چالش جدی است و باید این سرویس ها را توسعه داد.

حناچی ادامه داد: سرمایه گذاری عظیمی در شهرداری تهران برای توسعه این فناوری ها انجام شده است. این سرمایه گذاری ها از دهه 70 شروع شده است و امروز این فناوری در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرهای هوشمند نیازمند چند محور هستیم که یکی از آنها اقتصاد هوشمند است. اکنون کمتر کسی پیدا می شود که اسکناس در جیبش باشد چون  سرویس های هوشمند توسعه یافته است.

حناچی اظهار داشت: اگر کشورهایی مانند ملبورن در این زمینه توسعه یافته است ناشی از سرمایه گذاری است و یکی از فاکتورهای توسعه فناوری شفافیت است. این یکی از چالش های مدیران است که باید نسبت به آن جوابگو باشند.

حناچی افزود: ما زیرساخت های پیوستگی و در اشتراک گذاشتن اطلاعات را داریم و باید دولت در این زمینه همکاری کند؛ مانند ملبورن که دولت آن سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز