خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران:

بازرسی‌ها، واردکنندگان خودروی خارجی را مجبور به عرضه کردند/ خودروهای ارزان جهانی در ایران 150 درصد افزایش قیمت داشته‌ است

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۶۷۲

موتمنی گفت: این بازرسی ها و نظارت ها بود که سبب شد انبارهای خودرو خالی شود و دیگر الان کسی خودرو احتکار نمی کند. شرکت هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند الان یا خودرو را تحویل می دهند یا پول ثبت نام کنندگان را مرجوع می کنند.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بازار خودروهای وارداتی گفت: می‌توان گفت که هیچ خرید و فروشی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و بازار قفل شده که مهمترین علت آن قیمت بالای این خودروها و پایین آمدن قدرت خرید مردم است. در حالی که بازار از خودرو خارجی اشباع است اما تقاضایی وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: وقتی سال گذشته تویوتا آر ایکس 290 میلیون تومان بود اما الان همان خودرو به 800 میلیون تومان رسیده و یا سانتافه‌ای که 230 میلیون بود اما الان 480 میلیون تومان شده است در حالی که کمتر قشری از مردم این مقدار افزایش درآمد داشته است. بدیهی است که خرید و فروشی در این حوزه انجام نشود. به طور کلی خودروهای ارزان خارجی در رنج قیمت‌های جهانی در این چهار ماه بیش از 150 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی ادامه داد: البته اتفاقاتی که در چند هفته اخیر رخ داده وضعیت بازار را به ثبات رسانده است. وقتی تعزیرات به بازار ورود کرد و بازرسی ها شدت پیدا کرد همه شرکت‌هایی که تاکنون خودروهای خود را در انبار نگهداشته بودند و آنها را به مشتری تحویل نمی‌دادند و یا حتی شرکت‌هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند اما برای سودجویی بیشتر خودرو را نگهداشته بودند مجبور شدند خودروها را به بازار عرضه کنند.

 موتمنی تصریح کرد: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها بود که سبب شد انبارهای خودرو خالی شود و دیگر الان کسی خودرو احتکار نمی‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: شرکت‌هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند الان یا خودرو را تحویل می‌دهند یا پول ثبت نام کنندگان را مرجوع می‌کنند.

وی ادامه داد: بازرسان با استفاده از آمار گمرک به وارد کننده‌ها مراجعه و بررسی می‌کنند که اگر این شرکت 50 خودرو وارد کرده الان این خودروها به بازار عرضه شده و یا همچنان در پارکینگ است. در این صنف هر موقع بازرسی‌ها شدت می‌گیرد بازار خودرو واقعی می‌شود و جلوی سودجویی‌ها گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف کننده واقعی معمولا خودرو را به صورت نقدی خرید می‌کند و کسانی که ثبت نام می‌کنند به دنبال سرمایه گذاری و یا بالا بردن ارزش پول خود هستند در واقع ثبت نام خودرو خارجی شغل دوم افراد است به همین علت است که معمولا تا خودرو را تحویل می‌گیرند همان‌جا به نمایندگی می‌فروشند.

موتمنی در خصوص قیمت بازار خودروهای وارداتی گفت: اگر بخواهیم با دلار ثانویه محاسبه کنیم امروز حبابی در خودروهای وارداتی وجود ندارد اما اگر با دلار 4200 محاسبه کنیم شاهد حبابی 55 درصدی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز