خبرگزاری کار ایران

تجمع مقابل اطلس خودرو برای عدم تحویل کیا اسپورتیج/ برای دریافت خودرو ۸۱ میلیون تومان باید بیشتر بپردازیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۸۰۷

در حالیکه ثبت نام کنندگان خودرو کیا در زمان واریز پول قیمت نهایی را ۱۹۹ میلیون تومان اعلام کرده بودند اما این شرکت امروز برای تحویل خودروها ۲۸۰ میلیون تومان طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بسته بودن سایت ثبت سفارش به مدت ۶ ماه سبب شد که معضل بدعت پیش فروش خودرو که در کشورهای محدودی صورت می‌گیرد، نمایان شود. عدم وجود خودرو و اتفاقات غیر مترقبه‌ای که سبب می‌شود یک فروشنده یا تاجر ناگهان تبدیل به کلاهبردار شود.

در هفته گذشته برخی از مشتریان اطلس خودرو در اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت مقابل شوروم مرکزی تجمع کردند و روز چهارشنبه نیز مجددا این تجمع صورت گرفت که اینبار نیروهای حراستی مقابل این افراد صف آرایی کردند.

به گزارش خودرو بانک، ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که اطلس خودرو اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند.

قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. اما متاسفانه ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد و در زمان تحویل این خودروها به مشتریان حتی حال بعد از چند ماه تغییر، اطلس خودرو طلب رقمی در حدود ۲۸۰ میلیون را برای تحویل خودرو کرده است.

این موضوع دو وجه دارد. اولین مقصر را باید دولت بدانیم که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد.

اما مقصر دوم را باید اطلس خودرو بدانیم، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود. شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما اتفاقی دیگر و شبیه سونامی در بازار وارداتی‌ها اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز