خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت وگو با ایلنا:

واردات خودرو سهمیه بندی شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۸۷۴

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت:پیشنهاد ما این است واردات سهمیه بندی شود به طوریکه بخشی از واردات خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شود و سهمی نیز به سایر واردکنندگان بدهند.

محمد رضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو گفت: دو اتفاق در این حوزه رخ داده اول اینکه حجم واردات تا به امروز نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش داشته یعنی رقمی معادل یک میلیارد و دویست میلیون دلار خودرو وارد کشور شده است.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شاید از نظر عده ای 4 تا 5 درصد افزایش داشته ایم اما به لحاظ ارزش 40 درصد نسبت به سال گذشته ارز از کشور خارج شده است. از طرف دیگر وقتی می گوییم  سال تولید و اشتغال نمی‌توانیم یک بام و دو هوا رفتار کنیم اگر می خواهیم به این شعار عمل کنیم معنی ندارد کالایی که در داخل تولید می شود را وارد کنیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر برخی واردکنندگان با پول مردم کاسبی می‌کنند یعنی اول پول می‌گیرند بعد ثبت سفارش می‌کنند در صورتی که باید برعکس باشد حالا همین افراد گرفتار شدند و بیشترین جو سازی ها را انجام داده اند ،پیشنهاد ما این است واردات سهمیه بندی شود به طوریکه بخشی از واردات خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شود  و سهمی نیز  به سایر واردکنندگان بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز