خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات خودرو عامل تولید باکیفیت‌تر خودروی داخلی است/ از هفته آینده سایت ثبت سفارش باز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۵۰

مهدی دادفر گفت: واردات باید دقیق، شفاف و به اندازه باشد ضمن آن که واردات، بزرگ‌ترین چوب بالای سر تولید کنندگان داخلی برای عرضه محصول با کیفیت‌تر است و روزی که واردات ممنوع شود کیفیت در تولید نیز متوقف می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص مصوبه وزارت صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات برخی خودروهای خارجی گفت: این مصوبه صحت نداشت و در و اقع این یک پیش نویس پیشنهادی از سوی برخی از کارشناسان بوده که به طور معمول در گردش کار قرار گرفته تا در نهایت وزیر و معاونان، نظرات خود را در آن خصوص ارائه دهند.

مهدی دادفر افزود: این قبیل پیشنهادها در تمام وزارتخانه‌ها مرسوم است و چیز عجیبی نیست اما به طور حتم با شناختی که از وزیر صنعت داریم و نگاه منطقی و اقتصادی ایشان به بازرگانی، مطمئن هستیم که هیچ کدام از این پیشنهادات مورد قبول ایشان قرار نخواهد گرفت.

مهدی دادفر در خصوص زمان باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو و از سرگیری واردات خودروهای خارجی گفت: آن چیزی که به ما اعلام کردند این است که تا انتهای هفته آینده سایت باز خواهد شد و دوباره به روال قبل باز خواهد گشت. ما امیدواریم با توجه به اعتقاد وزیر بر نظارت حاکمیتی و منطق اقتصادی بتوانیم به همان روال قبل فعالیت خود را ادامه دهیم. بنا بر گفته آقای شریعمتداری در صورت تغییر در شرایط واردات خودرو از انجمن‌های تخصصی نظر خواهیم گرفت. ما هم بر این اساس، برنامه‌های خود را آماده کردیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص بسته شدن ناگهانی سایت و توقف واردات خودرو در سه ماه اخیر گفت: هنوز در وزارت صنعت تغییرات اساسی شروع نشده است و متاسفانه برخی افراد در آن حضور دارند که نه سواد اقتصادی دارند و نه سواد اجتماعی و به دنبال لابی‌های خاص خودشان هستند.

مهدی دادفر ادامه داد: برخی افراد استدلال می‌کنند که با محدود کردن واردات خودرو از خروج ارز جلوگیری می‌کنیم. پرسش اینجاست چرا فقط در این باره به دنبال جلوگیری از خروج ارز هستند اگر به راستی این دغدغه آنهاست از خروج میلیاردها دلار ارز توسط خودروسازان که به اسم واردات قطعات چینی صورت می‌گیرد جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مردم امروز به راحتی می‌فهمند که پشت این صحبت‌ها منافع شخصی نهفته است. از طرف دیگر خوشبختانه امروز وزیری بر سر کار آمده که به بخش  بازرگانی  اشراف کامل دارد و تا آنجا که می‌دانیم ایشان از رفتار برخی از همکاران در این حوزه ناراحت هستند. واردات باید دقیق، شفاف و به اندازه باشد ضمن آن که واردات، بزرگ‌ترین چوب بالای سر  تولید کنندگان داخلی برای عرضه محصول با کیفیت‌تر است و روزی که واردات ممنوع شود کیفیت در تولید نیز متوقف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز