خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو:

مهندسی سیلاب بخشی از مدیریت منابع آب کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۸۸۵

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی خشکسالی کشور وقوع سیلاب رحمتی الهی برای منابع آبی کشور است، گفت: هم زیستی با سیلاب بایستی به عنوان یک هدف در پیش روی ما قرار بگیرد.

به‌گزارش ایلنا، میثم جعفرزاده در ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب با بیان این مطلب افزود: امروزه سیلاب در کشور ما با توجه به توزیع نامتناسب بارش‌ها نه تنها به عنوان بلای طبیعی، بلکه رحمتی الهی برای منابع آبی کشور است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب سیل را بخشی از مدیریت منابع آب کشور دانست و افزود: هم زیستی با سیلاب بایستی به عنوان یک هدف در پیش روی ما قرار بگیرد.

وی یادآور شد: در طی سه سال اخیر به طور متوسط کشور هر هشت روز یکبار با حوادثی همچون سیل، زلزله، طوفان، غبار و ریزگرد و... به صورت پیاپی مواجه شده است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه با رویکرد جدید وزارت نیرو ریل گذاری جدیدی در حوزه مدیریت مصرف و تقاضا رخ داده است، عنوان کرد: هم اکنون این فرصت ایجاد شده است تا با اتکا به توان داخلی و روحیه جهادی یک فصل و رویش جدید در مجموعه وزارت نیرو ایجاد کنیم.

رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، آب، برق و فاضلاب خاطرنشان کرد: ما دیگر نمی‌توانیم شرایط تولید منابع را به این شکل ادامه دهیم. خشکسالی و کم آبی امروزه دیگر بحران نیست و همزاد و همراه ماست و سیلاب نیز روی دیگر آن است و باید با آن همزاد شویم.

همچنین در این مراسم عباس جزایری، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و دبیرکل ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب با تاکید بر اینکه سیل و خشکسالی دو روی یک سکه هستند، گفت: در کشور خشک ما به دلیل کمبود پوشش گیاهی، از بین مراتع و... راه برای سیلابی کردن کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: عدم رعایت توسعه شهری، توسعه بی رویه و گرفتن آب راه‌ها مسیرهای سیلابی را باریک تر کرده و در زمان وقوع بارش و به تبع آن افزایش دبی آب باعث بروز سیلاب و ایجاد خسارت می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز