خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت تبلیغ اسلحه های سه بعدی توسط فیسبوک/ بیش از 200 هزار نفر طرز ساخت سلاح های چاپی را دانلود کرده اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۶۲۰

فیس بوک تمامی سایت هایی را که اسلحه های 3D را تبلیغ می کنند ممنوع می کند. این موضوع پس از آن رخ داد که ماجرای استفاده از اسلحه های سه بعدی به سوژه رسانه ها و نهادهای مدنی ایالات متحده تبدیل شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سی نت، فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، اعلام کرد وبسایت هایی را  که طرح های اسلحه های قابل چاپ کردن به شکل 3D را میزبانی و به اشتراک بگذارند، ممنوع می کند.

یکی از سخنگویان این  شرکت در یک بیانیه ایمیلی گفت: "به اشتراک گذاری دستورالعمل هایی درباره نحوه چاپ سلاح گرم با استفاده از پرینتر های 3D تحت استانداردهای جامعه ما مجاز نیست. با توجه به سیاست های کلی فیسبوک، ما این محتوا را از فیس بوک حذف می کنیم."

این موضوع بعد از آنکه هفته گذشته یک قاضی در سیاتل  دستورالعمل محدود کننده ای برای جلوگیری از انتشار آنلاین روش های چاپ اسلحه های 3D تصویب کرد، مورد توجه فیسبوک قرار گرفت.

به گفته مقامات دولتی، بالغ بر 9 نفر از مقامات دولتی ایالات متحده، با اشاره به نگرانی های امنیتی عمومی، از نهادهای امنیتی و خالق این طرح های آنلاین شکایت کرده اند.

با این حال، طراحی های مذکور سال هاست که به شکل آنلاین در دسترس کاربران است.نگاهی به   تعداد دفعات دانلود این نوع سلاح ها در Defcad.com، نشان می دهد تاکنون این طرح بیش از 20 هزار بار دانلود شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز