خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

نزدیک به نیمی از کاربران اینترنت در کشور زنان هستند / انتخاب ۱۰ تن از مدیران وزارت ارتباطات از بانوان

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۶۶

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از کاربران اینترنت و‌ تلفن همراه در ایران را زنان تشکیل می دهند، گفت: در راستای برنامه ریزی رییس جمهوری برای حضور زنان در مسیر رهبری بیش از ۱۰ تن از مدیران وزارت ارتباطات را از زنان برگزیدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نقش ICT در توانمندسازی زنان، وضعیت دسترسی زنان به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مناسب توصیف کرد و گفت: مطابق آمارها در ایران بیش از ۴۵ درصد از زنان از جمله استفاده کنندگان تلفن همراه به شمار می روند و ۴۸ درصد از کاربران اینترنت را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کمتر تحول مهمی را بتوان یافت که بانوان نقش محوری در آن نداشته باشند، افزود: در ایران بیش از ۲۳ درصد توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل محور از بانوان هستند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود.

آذری جهرمی با اشاره به حضور طیف وسیعی از هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان از بانوان، اظهار کرد: نمی‌توان نقش زنان که ۵۰ درصد از جامعه جهانی را تشکیل می دهند را نادیده گرفت و در ایران با برنامه‌های رییس جمهوری بانوان مسیر صعود رهبری را آغاز کرده اند بطوریکه در وزارت ارتباطات بیش از ۱۰ تن از بانوان را به عنوان مدیران ارشد برگزیدیم که ثابت کرده اند می توانند الگوی مدیران خلاقانه باشند.

وی با اشاره به عدالت جنسیتی برای همه انسان ها، تقسیم بندی زن و مرد در دنیای کنونی را بی معنی دانست و خاطرنشان کرد: مسوولیت همگانی ماست که با برنامه ریزی صحیح در این راه تلاش و ممارست کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر ظرفیت ICT برای تبدیل شدن هر شخص به یک رسانه گفت: مشارکت عمومی بانوان در روند اطلاع رسانی می تواند از بروز آسیب‌های بیشتر جلوگیری کند و باید توانمندسازی بانوان به عنوان یک راهبرد قرار گیرد.

آذری جهرمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته مطابق اسناد بالادستی و تدوین لوایح قانونی در جهت حمایت های مادی و معنوی برای رسیدن به اهداف، اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از روستاهای سراسر کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند و در پی آن طرح های گسترده کارآفرینی همچون طرح نوآفرین و طرح تکاپو‌ و همچنین ایجاد مراکز توانمندسازی در دست اقدام قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز