خبرگزاری کار ایران

بازرسی و نظارت بر تاسیسات و زیرساخت‌های سایبری از وظایف پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۰۴

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت: بازرسی و نظارت بر تاسیسات و زیرساخت‌های سایبری از وظایف پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا از رشت، در ابتدای مانور  محمدپور چهار عامل اساسی برای رسیدن به موفقیت در پدافند غیرعامل را عنوان کرد و گفت: برای توفیق در عرصه پدافند غیر عامل چهار عامل اساسی لازم است، ابتدا تعیین جهت گیری های راهبردی صحیح، سپس برنامه ریزی دقیق و بعد اقدام و عمل اجرایی باید انجام گیرد و چهارمین گام در این مسیر هم پایش و کنترل مداوم راهبردها است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر تاسیسات و زیرساخت های فضای سایبری و فناوری و راهبری ایجاد و ارتقاء نظام اطلاع رسانی و عملیات روانی فضای سایبری در مواقع بحرانی از وظایف پدافند غیرعامل است.

 ایجاد فضای  آرام برای مردم

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر حفظ امنیت مردم اذعان داشت: وظیفه ما ایجاد فضای امن و آرام برای مردم در مواقع بحرانی است و تلاش همه دستگاه ها در کنار هم باید با هدف خدمت به مردم و رسیدن به نقطه ارامش در راستای سیاست های پدافند غیرعامل باشد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به قدرت شناسی و رفع تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: قدرت شناسی و رفع تهدیدها در حوزه علم پدافند غیر عامل قرار دارد و برای توجه به ضرورت این موضوع باید این گونه مانورها در رابطه با تولید علم به ویژه علم بومی برگزار شود و معرفی و ارج نهادن به مقام دانشمندان، مبتکران و مخترعان پدافند غیر عامل هم باید در نظر گرفته شوند.

 ضرورت تعامل بین دستگاه های اجرایی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر ضرورت در تعامل مناسب بین دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت: باید به نحوی عمل کنیم تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با همکاری و تعامل لازم بحران را مدیریت و به نحو احسن در حوزه ارتباطات خدمات رسانی نموده و ناپایداری ارتباطی را به حداقل ممکن برسانیم.

توکلی با اشاره به برگزاری این گونه مانورها افزود: این مانورها می تواند به عنوان زنگ هشداری از پیش برنامه ریزی شده باشد تا اپراتورها با آمادگی کامل در مواقع بحران خود را مورد آزمایش قرار داده و به طور کامل آمادگی داشته باشند.

مدیرکل تنظیم مقررات منطقه شمال غرب کشور نیز توضیحاتی در مورد نحوه این مانور ارائه و افزود: برنامه های مختلفی طی سه روز مانور برای سایت های اپراتورهای تلفن همراه در استان گیلان داریم که طی آن از ۵۰ نقطه سایت به صورت تصادفی و پس از قطع برق سایت های مذکور؛ پایداری منبع تغذیه پشتیبانی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

جاویدی با اشاره به اولویت خدمات رسانی پایدار در حوزه ارتباطات در زمان بحران خاطرنشان کرد: به منظور بهبود کیفیت و سرعت ارائه خدمات ارتباطی، اپراتور رادیو ترانک عمومی نسبت به راه اندازی سایت قابل حمل به همراه تعداد قابل توجهی بی سیم در بستر شبکه تترا اقدام، که سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان، همچون آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس می توانند از این شبکه که به راحتی نیز قابل کنترل خواهد بود، در کنار شبکه تلفن همراه استفاده نمایند.

این مانور با حضور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرهاد جاویدی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب کشور و اعضای کارگروه و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه استان با هدف اندازه گیری پایداری باتری‌های پشتیبان و تجهیزات تغذیه نیروی سایت های تلفن همراه برگزار شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز