خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه انرژی کشور در کمتر از سه سال هوشمند می‌شود / ضرورت استفاده بهینه از منابع در شرایط تحریم‌

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۸۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام هوشمندسازی شبکه انرژی کشور در کمتر از سه سال آینده، گفت: در ایران که با چالش ها، فشارها و تحریم های ظالمانه ای روبرو هستیم بنابراین استفاده بهینه از منابع در چارچوب های اقتصاد مقاومتی بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در جلسه امضای سند اقدام مشترک توسعه ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در حوزه آب و برق گفت: یکی از حمایت های مهم  تحول دیجیتال در دنیا هوشمندسازی شبکه های انرژی است که یکی از تبعات آن که امروز با آن درگیر هستیم بهبود پیک مصرف است.

وی هوشمندسازی را مانع اتلاف انرژی دانست و افزود: یکی از ثمرات تحول دیجیتال در حوزه انرژی، اشتغال برای فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحول دیجیتال با استفاده از فناوری های اینترنت اشیا، داده های بزرگ و‌هوش مصنوعی اجرایی می شود، اظهار کرد: بنابراین فرصتی پیش آمد تا با آخرین فناوری های روز برای بهبود شبکه مصرف، تولید و توزیع انرژی در کشور اقدام شود.

وزیر  ارتباطات  دولت دوازدهم با اشاره به اینکه دنیا به سمت استفاده بهینه از منابع می رود، تصریح کرد: در ایران که با چالش ها، فشارها و تحریم های ظالمانه روبرو هستیم پس استفاده بهینه از منابع در چارچوب های اقتصاد مقاومتی مطرح است.

عضو شواری عالی فضای مجازی گفت: وزارت نیرو دارای شبکه گسترده و بسیار خوش ساخت در سراسر کشور است و اجرای شبکه ارتباطی با استفاده از شبکه توزیع و انتقال انرژی راهکاری برای مدیریت هزینه و استفاده از ظرفیت های موجود است تا ضمن خلق ثروت از دارایی های شبکه انرژی کشور از آن برای رفع بخشی از مشکلات شبکه استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه معاونان در هر دو وزارتخانه مسوول تشکیل کمیته راهبری هستند تا با بهره از ظرفیت بخش خصوصی اجرای این سند را پیگیری و برنامه ریزی کنند و شاخص ها را پایش و گزارش کنند، گفت: دست بخش خصوصی و دانش بنیان را می فشاریم تا به این عرصه بیایند و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم هرچند منابع خود در حوزه ارتباطات و پست بانک را برای توسعه اهداف و هوشمندسازی استفاده می کنیم.

وی با اظهار امیدواری از اجرای کوتاه مدت پایلوت ها در کمتر از یکسال، افزود: همچنین امیدوارم کمتر از سه سال بخش قابل توجهی از شبکه انرژی کشور را هوشمندسازی کنیم تا خدمتی به مردم و کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز