خبرگزاری کار ایران

رفع موانع بیمه ای نفتکش ها با برجام

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۸۷

فرحبد گفت: در زمان تحریم‌ها مجبور بودیم نفت را با قیمت پایین‌تر بفروشیم و زمانی بود که طرف تجاری جرات نمی‌کرد تلفنی با ما صحبت کند.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا، شهرام فرحبد در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت ملی نفت‌کش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل مواد نفتی فعالیت می‌کند و با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که مورد تحریم قرار گرفت.

وی با اشاره به روند تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: نخستین تحریم اول جولای ۲۰۱۰ اعمال شد و پس از آن تحریم‌های مختلفی در تاریخ‌های متفاوتی از جمله ۲۷ اکتبر ۲۰۱۰ که محدودیت انتقال و بیمه صورت گرفت. ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ اسم شرکت ملی نفت‌کش در لیست تحریم‌ اتحادیه اروپا قرار گرفت سپس ژانویه ۲۰۱۳ تحریم سنگین‌تری بر ارائه‌ی کالا و خدمات اعمال شد، ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳ نیز از جمله تحریم‌هایی بود که علیه شرکت ملی نفت‌کش اعمال شد.

مدیر بیمه‌های شرکت ملی نفت‌کش در ادامه با اشاره به اینکه نقش شرکت ملی نفت‌کش در اقتصاد مقاومتی به وضوح دیده می‌شود، افزود: این شرکت در زمان‌های مختلف چه در زمان جنگ و چه در زمان تحریم بازوی اقتصادی کشور بود. در زمان تحریم‌ها مجبور بودیم نفت را با قیمت پایین‌تر بفروشیم و زمانی بود که طرف تجاری جرات نمی‌کرد تلفنی با ما صحبت کند اما با توجه به این‌که اجرایی شدن برجام مصادف شد با مراسم شصت سالگی شرکت ملی نفت‌کش بیش از صدها شرکت خارجی آمادگی خود را برای تعامل با این شرکت‌ اعلام کردند.

وی ادامه داد: رفع موانع بیمه ناوگان، بازگشت ناوگان شرکت به بازارهای اروپایی، اخذ کلاس و رتبه‌بندی بین‌المللی از انجمن بین‌المللی سازمان‌های رده‌بندی، استفاده از پرچم مناسب و تسهیل در تردد ناوگان در سطح بین‌الملل و غیره از جمله دستاوردهای پسابرجام برای شرکت ملی نفت‌کش است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز