خبرگزاری کار ایران

مذاکره ۸۰ میلیون دلاری با کمپانی‌های نفتی پس از برجام / از توتال دلخور نیستیم / ایران گروگان کشورهایی که با آنها مراوده می‌کند، نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۴۴

معاون وزیر نفت گفت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است و ما نیز این شرکت را درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در مورد برجام در وزارت نفت و چهار زیر مجموعه این وزارتخانه هیچ گونه سیاه‌نمایی وجود ندارد، گفت: ما در حال مذاکره برای انعقاد 25 قرارداد هستیم که در صورت نهایی شدن بیش از 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که بعد از برجام صادرات نفت دو برابر شده است، افزود: بالغ بر 34 میلیارد دلار در سال 95 عواید نفت و میعانات داشته‌ایم و در ماه‌های آخر سال 95 توانستیم 2 میلیون و 639 هزار بشکه نفت و میعانات صادر کنیم.

زمانی‌نیا در ادامه با اشاره به همکاری‌های توتال و ایران اظهار داشت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است و ما نیز این شرکت را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند 5 میلیارد دلار در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند لذا ما نیز از این نحوه تعامل آنها دلخور نیستیم البته باید گفت که این شرکت از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به این که ایران گروگان کشورهایی که با آنها مراوده دارد نیست، بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ما گروگان کشورهایی که با آنها مراوده داریم نیستیم بلکه این مراودات به خاطر ارزش افزوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز