خبرگزاری کار ایران

نصب 400 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف صنعتی و کشاورزی

در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تا پایان امسال بیش از 400 هزار کنتور هوشمند از سوی سازمان بهره‌وری انرژی ایران برای مشترکین پرمصرف بخش صنعت و کشاورزی نصب می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو،در حال حاضر طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) به عنوان نخستین گام در هوشمندسازی شبکه توزیع برق کشور در حال اجرا است و از نظر پیشرفت فیزیکی و اقدام‌های فنی و اجرایی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این طرح از نظر اجرایی، انجام پایلوت‌های طرح فهام در مناطق پنج گانه تهران، مشهد، زنجان، بوشهر و اهواز رو به اتمام بوده و در بعضی مناطق فعالیت‌ها در جهت توسعه طرح پس از اجرای پایلوت‌ها آغاز شده است.

همچنین، بسیاری از مسایل فنی و امنیتی این طرح حل و مشخصات و الزام‌های فنی لازم برای پیاده‌سازی سامانه مرکزی و کنتورهای هوشمند تهیه شده و بخش عمده‌ای از مشخصات قابلیت همکاری بین تجهیزات و سامانه‌های نرم‌افزاری برای جلوگیری از ایجاد انحصار در طرح ملی فهام تهیه شده است.

در بخش امنیت نیز تمهیدات لازم برای امن‌سازی این زیرساخت که در واقع یک زیرساخت ICT در حوزه انرژی است، در نظرگرفته شده است.

 

کد خبر : ۳۸۸۸۶۸