خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

التهابات بازار مسکن ریشه در اقتصاد کلان دارد / سیاست خارجی انتظارات تورمی ایجاد کرده است/ تصمیمات جدید وزارت مسکن برای رفع التهابات بازار

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۳۴

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه التهابات اخیر بازار مسکن ریشه در اقتصاد کلان دارد و وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را برای رفع این التهابات در دستور کار قرار داده گفت: سیاست‌های خارجی انتظارات تورمی در بازارها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در نشست هم‌اندیشی با حرفه‌ورزان و صاحبنظران با موضوع چالش بخش مسکن و راهکارهای آن با اشاره به شرایط اخیر و التهابات بخش مسکن اظهار داشت: اخیرا سطح عمومی قیمت‌ها و اقتصاد کلان کشور با التهاباتی مواجه بوده که این التهابات نگرانی‌هایی را در حوزه‌های مختلف به وجود آ‌ورده است.

وی افزود: مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس و انجمن‌های صنفی مرتبط با بازار مسکن نسبت به این موضوع حساس شده‌اند و رسانه‌ها هم هر روزه تحلیل‌هایی را از شرایط بازار ارائه می‌دهند که این نشان می‌دهد التهابات در بازار مسکن موضوع مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعات اقتصادی حال حاضر، ریشه در اقتصاد کلان دارد که آن را در اشکال مختلف و بازارهای مختلف مانند بازار سرمایه، صنعت، تجارت و مسکن می‌بینیم و التهابات اقتصادی خود را در این بازارها بیشتر نشان داده است. 

آخوندی ادامه داد: مسائل سیاست خارجی هم در حد خود انتظارات تورمی ایجاد کرده و التهاباتی در اقتصاد به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن به لحاظ ابزارهایی که ما را محدود می‌کند فرضیه‌هایی را مطرح کرده‌ایم و نگاه درون بخشی به مسکن داشته‌ایم، گفت: با توجه به اینکه مسکن هم مرتبط به اقتصاد کلان است با افراد صاحب‌نظر اصناف مختلف و مسئولان دستگاهی ذیربط با بخش مسکن و حوزه‌های پولی و مالی جلساتی برگزار کرده‌ایم و در این جلسه از این افراد دعوت کردیم که در خصوص رفع التهابات بازار مسکن رایزنی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی را ارائه کردند که در رئوس آن اقدامات جدیدی قرار دارد و برخی هم اقداماتی هستند که تسریع کننده تصمیمات قبلی در بازار مسکن محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز