خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

مسکن اجتماعی در بخش پشتیبانی از نهادهای اجتماعی و ارائه اراضی به اجرا رسید / مسکن متاثر از نوسانات نرخ ارز است / درخواست افزایش وام داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۴۸

وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیرپذیری بازار مسکن از بازار ارز گفت: طبیعی است که بخش‌های مختلف اقتصاد به هم پیوسته و از هم اثرپذیر باشند.

به گزراش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ماموریت‌های طرح مسکن اجتماعی پشتیبانی از دستگاه‌های اجتماعی تعریف شده بود و خوشبختانه این ماموریت از ابتدای آغاز طرح همواره دنبال و انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه بخشی از مسکن اجتماعی به اجرا رسیده و بخش دیگری از آن در دست اجرا است، اظهار داشت: وقتی وزیر کار از تامین مسکن برای خانواده‌های بیش از 2 معلول خبر می‌دهد پشتیبانی از این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح مسکن اجتماعی بوده است و اراضی مورد نیاز برای تامین این مساکن توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب اجرای مسکن اجتماعی صورت گرفته است.

آخوندی تاکید کرد: در این مدت که پروژه مسکن اجتماعی کلید خورد هر نهاد و دستگاهی که درخواست واگذاری اراضی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد را داشت به آن دستگاه اراضی مورد نظر ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اثرپذیری بازار مسکن از نوسانات نرخ دلار در بازار گفت: معلوم است که اقتصاد به هم پیوسته است و اگر در یک بخش اقتصاد اتفاقی رخ دهد بخش و بازاری دیگر از آن تاثیر می‌پذیرد.

وی همچنین درباره اجرای بخشنامه اخیر وزارت راه و شهرسازی درباره عدم کسر 5 درصدی حق نظارت مهندسان گفت: این بخشنامه در حال اجرا است و اگر از حق نظارت  مهندسان این عدد کسر می‌شود در صورت شکایت به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

وی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: امروز جلسه شورای پول و اقتصاد برگزار می‌شود اگر فرصتی باقی باشد این موضوع هم مطرح خواهد شد ما درخواست افزایش سقف وام خرید مسکن داده‌ایم آما آنچه که در اولویت جلسه المروز شورای پول و اعتبار است بررسی کا هش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از 8 به 6 درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز