خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی خبر داد:

کاهش 50 درصدی عروسی‌ها در تالارها/ استقبال مردم از فضاهای باز و باغ‌تالارها به سبک غرب/ آماری از میزان برگزاری مراسم ختم در تالارها نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۲۴۸

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: هژمونی فرهنگ غرب ذهن جوانان ما را تغییر داده و با گسترش فضای مجازی این تغییر شدت بیشتری پیدا کرده است به طور مثال یکی از این تاثیرات اقبال زیادی است که مردم برای برگزاری مراسم خود به باغ‌تالارها و فضاهای باز پیدا کرده‌اند.

خسرو ابراهیمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا نسبت به استقبال مردم از تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم در این مکان‌ها گفت: متاسفانه وضعیت ما هر سال نسبت به سال قبل بدتر می‌شود که مهمترین علت آن کاهش قدرت خرید و بد بودن وضعیت اقتصادی مردم است.

وی گفت: در تابستان نیز برخی ترجیح می‌دهند که مراسم‌های خود را به فضاهای باز منتقل کنند و بر همین اساس به باغ‌تالارهای اسلام‌شهر و کرج می‌روند که متاسفانه نظارت کمی بر روی آنها وجود دارد این در حالی است که در تهران ما با همکاری نیروی انتظامی و اماکن بالاترین کیفیت نظارت را داریم و جلوی هر گونه اجحاف در حق مشتری چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ قیمت را گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: برگزاری مراسم عروسی نسبت به دو سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است و نسبت به سال قبل نیز بیش از 30 درصد که علاوه بر مشکلات اقتصادی تغییر هژمونی فرهنگی مردم نیز یکی از این علت‌ها است.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که هژمونی فرهنگی غرب ذهن جوانان ما را تغییر داده است و با گسترش فضای مجازی این تغییر شدت بیشتری پیدا کرده است. وظیفه صدا و سیما این است که که از وارد شدن مدل برگزاری مراسم و زندگی غربی جلوگیری کند به طور مثال یکی از این تاثیرات اقبال زیادی است که مردم برای باغ‌ها پیدا کرده‌اند زیرا در این مکان‌ها می‌توان فضای رویایی درست کرد و میزان اشرافیت بیشتری به کار برد این در حالی است که در دین ما اسراف و اشرافی‌گری تقبیح شده است.

 ابراهیمی نیا افزود: در چند سال اخیر علاوه بر مراسم های عروسی و جشن، مراسم‌های ختم نیز در زیر مجموعه‌های ما برگزار می‌شود که آماری از میزان برگزاری آن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز