خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان لرستان:

کاربردی‌ترین روش در احیای سنت وقف نبوی، رسانه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۱

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان لرستان با تاکید برضرورت مشاهده آثار وقف ازسوی مردم، از رسانه ها و تریبون داران خواست تا مردم را به سوی وقف هدایت کنند.

ایلنا: مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان لرستان: با تاکید برضرورت مشاهده آثار وقف ازسوی مردم، از رسانه‌ها و تریبون داران خواست تا مردم را به سوی وقف هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، دراین همایش که باحضور مسئولین صدا وسیمای لرستان علماء و روحانیون و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی لاله برگزارشد.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان لرستان اظهار داشت: همه رسانه‌ها چه در فضای مجازی و چه در غیر آن، فرهنگ وقف را باید در جامعه نهادینه کنند، همه باید دست به دست هم دهند تا این فرهنگ اسلامی در میان اقشار مردم گسترش یابد.
وی با تاکید برضرورت مشاهده آثار وقف ازسوی مردم، از رسانه‌ها و تریبون داران خواست تا مردم را به سوی وقف هدایت کنند.
وی رسانه‌ها را به‌عنوان ارزشمند‌ترین ابزار، برای تبلیغ و ترویج وقف معرفی کرد و اظهار داشت: کاربردی‌ترین روش در احیای این سنت نبوی، همین رسانه‌ها هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند قدرت تحلیل اقشار مختلف جامعه را بالا برده و شفاف سازی کنند.
در این همایش مدیران مسوول رسانه‌های فعال در استان و خبرنگاران حوزه وقف و بقاع متبرکه حضور داشته و از خبرنگاران فعال در این حوزه تجلیل شد.
محمد بازوند، سرپرست صدا و سیمای لرستان، در همایش وقف و رسانه اظهارداشت: وقف ویژگی‌هایی دارد از جمله اینکه هم جاریه است و هم صدقه، وقف تنها مختص به دین اسلام نبوده است بلکه در قبل از اسلام و در بین ادیان مسیحی و یهودی و زرتشت نیز وجود داشته است.
بازوند ادامه داد: مسالهٔ مهمی که پیرامون وقف وجود دارد و می‌طلبد اصحاب رسانه درخصوص آن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند این است که بسیاری ازخیرین مثل خیرین مدرسه‌ساز، بیمارستان ساز هستند که از کانال اوقاف وارد نمی‌شوند و این باعثشده که به مرور به دلایلی از جمله عدم رغبت وراثاین مال آن‌ها بازگشت داده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: خیران وقف‌های خودرا از طریق سازمان اوقاف انجام دهند در آینده مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید و همیشه ماندگار خواهند بود.
وی گفت: لازم است خبرنگاران شناخت مردم به‌ویژه خیرین را در زمینه وقف بالا ببرند که اگر بناست کار خیری انجام دهند به‌عنوان موقوفه آن را به ثبت برسانند و مراحل شرعی شامل خطبه و صیغه وقف را به جا آورند تا عمل خیر آن‌ها محدود به چند سال نشود و آن کار خیر برای همیشه باقی بماند.
وی با بیان اینکه بدون همکاری رسانه درحوزهٔ وقف تحولی صورت نمی‌گیرد گفت: موقوفات یک سرمایه مردمی است که نگهداری از آن وظیفه همهٔ آحاد جامعه است.
وی تبلیغات در زمینه وقف از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها را مطرح کرد و افزود: باید با تجلیل از واقفان، تبلیغات صحیح در خصوص موقوفات، برپایی نمایشگاه‌های وقف در راستای نهادینه کردن وقف در باورهای دینی مردم به‌عنوان یک کار خیر و صدقه جاریه همت کرد.
بازوند هدایت و جهت‌دهی خیران و افرادی که تمکن مالی دارند به اینکه از کانال وقف وارد شوند را دیگر رسالت‌های اصحاب رسانه بیان کرد و ادامه داد: لازم است احکام مربوط به وقف، پاداش‌های دنیوی و اخروی وقف و فواید و آثار وقف برای مردم بیان شود که برای نیل به این مقصود لازم است رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما پای کار بیاید.
وی اضافه کرد: ساخت سرود، کلیپ، فیلم با موضوع وقف می‌تواند در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه مفید باشد و علاوه براین باید نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه سوق داد.
سرپرست صدا و سیمای لرستان در خاتمه از آمادگی صدا و سیمای استان برای تهیهٔ مستند از موقوفات در سطح استان را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز