خبرگزاری کار ایران

اعطای گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی مدیران اجرایی به جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۱۳

نخستین گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت جهاد کشاورزی اعطا شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم ورداسبی رییس مرکز نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ افراد برای احراز پست های مدیریتی همچون پست مدیر پایه و مدیر میانی باید گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه ای را کسب کرده باشند.

ورداسبی افزود: این اقدام با هدف انتخاب مدیران شایسته و توانمند در حوزه های مختلف صورت می‌گیرد.

وی درباره چگونگی اعطای این مجوز به وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از سال های ۸۸ به بعد با خروج نیروی انسانی در زمینه مدیریتی و جایگزینی نیروهای کارشناسی و غیر کارشناسی دچار مشکل شد و از این رو، در مرکز نوسازی و تحول اداری پروژه تربیت مدیران آینده تعریف شد.

ورداسبی هدف از تدوین این پروژه را اصلاح هرم مدیریتی و سنی و شناسایی استعداد‌ها و توانمندسازی مدیران کنونی عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه با مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ضرورت دریافت گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی برای کسب احراز پست مدیریتی نیزهمراه شد.

ورداسبی ادامه داد: مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای این پروژه، کانون ارزیابی و توسعه مدیران را راه اندازی کرد و با ارزیابی هایی که سازمان اداری و استخدامی کشور از کانون های ما انجام داد، منجر به اعطای گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای دستگاه‌های اجرایی شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، افرادی که آمادگی خود را برای احراز پست های مدیریتی در قالب فراخوان اعلام کرده اند توسط ارزیابان حرفه ای مورد ارزیابی قرار می گیرند و این ارزیابی‌ها بر اساس مولفه های سازمان اداری و استخدامی کشور و شاخص های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه شایستگی‌های عمومی و حرفه ای انجام می‌گیرد.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: ما ۴۶ مولفه برای شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان این که تا کنون نزدیک به ۲۴۰۰ نفر از کارشناسان، مدیران پایه و مدیران میانی در کانون ارزیابی و توسعه مدیران، شناسایی و ارزیابی شده اند، تصریح کرد: گزارش این ارزیابی ها در اختیار وزیر جهاد کشاورزی و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه قرار گرفته است.

ورداسبی تصریح کرد: انتصاباتی که در ستاد و سازمان های استانی صورت می گیرد، از این پس بر اساس نتایج ارزیابی کانون اریابی و توسعه مدیران و گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه ای دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما در استان هایی که با حجم بالای نیروی انسانی روبرو هستیم، برای ارزیابی مدیران و کارشناسان، پردیس کانون های ارزیابی و توسعه مدیران را طراحی کرده ایم و در تعدادی از استان ها مانند زنجان، کرمانشاه و خراسان شمالی این پردیس ها ایجاد شده که هم نیروهای سازمان جهاد کشاورزی این استان ها و هم نیروهای واحد های خارج از مرکز سازمان های وابسته را زیر پوشش قرار می‌دهند.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی درباره روند انتصاب زنان در عرصه های مدیریتی نیز گفت: بر اساس بخشنامه شورای عالی اداری و دستور رییس جمهوری، در کانون ارزیابی و توسعه مدیران، اولویت نخست ما برای ارزیابی و انتخاب مدیران، مدیران میانی کنونی و اولویت دوم بانوان همکار در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و واحدهای خارج از مرکز سازمان های وابسته است.

وی گفت: در این ارزیابی‌ها، استعدادها شناسایی می شود و آنهایی که توانمندند نام شان در بانک مدیران و آنهایی که نیاز به آموزش دارند نامشان در فهرست آموزشی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز