خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت:

اتفاقات ناخواسته صنعت نفت ایران دو برابر نرم جهانی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۲۵۶

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت با بیان اینکه اتفاقات ناخواسته در کشور ما دو برابر نرم جهانی است اظهار داشت: فعالیت‌های پیشگیرانه ما نصف فعالیت‌های پیشگیرانه در دنیا است بنابراین می‌خواهیم که اعداد ما واقعی و به دنیا نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا اصل عربی در نشست خبری اولین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز (ساحل و فراساحل) اظهار داشت: سال 93 با مصوبه وزیر نظام نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت تهیه و ابلاغ شد در این نظام‌نامه اصول نگهداری، بازرسی، حفظ و حراست از تاسیسات مدنظر است. این الگو سعی دارد همان گونه که برای پروژه‌ها ساختار و اصول داریم کمک کند که با استانداردهای ویژه بتوانیم برای مدت‌ها از تاسیسات نگهداری کنیم.

وی افزود: ما در بخش خشکی برای نگهداری و تعمیرات پیشرفت‌های خوبی داریم و دانشگاه‌ها و شرکت‌ها ورود پیدا کردند اما در بخش فراساحل به دلیل اینکه از تجربه شرکت‌های خارجی استفاده می‌کردیم بومی سازی نشده است امسال امیدواریم با این نظام نامه با توجه به نامگذاری سال با عنوان حمایت از تولید و کالای ایرانی بتوانیم بخش نگهداشت را نیز بومی کنیم و از تمام ساختارهای داخلی استفاده کنیم.

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت تصریح کرد: برای اجرایی شدن این نظام‌نامه شرکت‌های ساخت را تغییر ماموریت می‌دهیم که به سمت نگهداشت تاسیسات بروند. در این راستا تاسیسات دریایی اولین بار اجرای این نظام‌نامه را آغاز کرده و امیدواریم که در سایر شرکت‌های پیمانکاری نیز نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که خودمان برخی تاسیسات را می سازیم بتوانیم از آنها نیز نگهداری کرده و افزایش تولید داشته باشیم ضمن اینکه یک ظرفیتی نیز برای اشتغال بلندمدت ایجاد خواهد شد.

اصل‌عربی با بیان اینکه نگهداری و بهره‌برداری با اجرای این نظام‌نامه توامان صورت می‌گیرد، یادآور شد: علاوه بر نگهداشت در نظر داریم که تصدی‌گری دولت نیز کم شده و برای بخش خصوصی ظرفیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت و صنعتی شریف برای اجرا ورود پیدا کرده‌اند ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌هایی ایجاد شود که به نتایج ملموسی منجر شود و شاهد نگهداری بهتر از دارائی‌های صنعت نفت باشیم.

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت با بیان اینکه با این نظام‌نامه به دانشی یکپارچه برای نگهداری از تاسیسات دست پیدا می‌کنیم، تاکید کرد: هدف از این روش عبور از روش سنتی به روش‌های جدید نگهداشت است و انتظار است که دانش و روش‌های فناوری جدید معرفی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز در بخش اجرا شرکت‌های ایرانی در امر نگهداری تاسیسات فعالیت می‌کرده‌اند خاطرنشان کرد: غیر از توتال و انی که بخش آفشور را اجرا می‌کردند با اتمام قرارداد مشارکتشان خودمان پروژه را اداره می‌کردیم اما اکنون در نظر داریم که دانش آن را بومی کنیم.

اصل عربی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که به سمت فعالیت‌های تعمیراتی پیشگیرانه برویم و از فعالیت‌های اضطراری و غیرقابل پیش بینی کم شود.

وی با اشاره به اینکه ما در نظر داریم که از حوادث غیرقابل پیش بینی کم کنیم یادآور شد:  تعمیرات اساسی با برنامه عرف است اما ما در دستور کار داریم که از اتفاقات ناخواسته کم کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات ناخواسته در کشور ما دو برابر نرم جهانی است اظهار داشت: فعالیت‌های پیشگیرانه ما نصف فعالیت‌های پیشگیرانه در دنیا است بنابراین می‌خواهیم که اعداد ما واقعی و به دنیا نزدیک‌تر شود و در این مسیر به جهش نرم افزاری نیاز داریم چرا که در غیر این صورت نمی توانیم به فعالیت‌های پیشگیرانه امیدوار باشیم.

این مقام مسئول در وزارت نفت همچنین از راه‌اندازی اولین مرکز نظام توسعه دانش مدیریت دارائی‌های فیزیکی در دانشگاه صنعت نفت خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز