خبرگزاری کار ایران

مدیر یک شرکت اتریشی در بیست و سومین نمایشگاه نفت:

با خروج آمریکا از برجام همچنان در ایران می‌مانیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۸۴

الوندی گفت: در زمان تحریم برخی شرکت‌های اروپایی بدون اینکه الزام بین‌المللی باشد از اجرای تعهدات خود امتناع ورزیده است اما اتریشی‌ها به طور کامل به تعهدات خود پایبند بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهرام الوندی مدیرعامل شرکت تاپکو در نشست خبری حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت اظهار داشت: تجهیزات دوار به عنوان قلب صنایع پالایشی و پتروشیمی هستند که در حال حاضر بومی‌سازی آنها در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به همکاری با کشور اتریش برای ساخت این تجهیزات تشریح کرد: ما در حال مشارکت با شرکت LMF اتریش برای داخلی سازی توربوکمپرسورهای رفت و برگشتی هستیم.

الوندی خاطرنشان کرد: ما به دنبال انتقال تکنولوژی این تجهیزات هستیم که البته یک روند زمان‌بر است و نهایتا طی مدت هفت سال این پروسه طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات در همه طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کاربرد زیادی دارند بر لزوم حمایت از ساخت داخل تاکید و اظهار داشت: ما انتظار داریم که  شرایط برقراری رقابت منصفانه در مناسبات و طرح‌ها فراهم شود و بدون دلیل از برخی شرکت‌های خاص حمایت نشود.

وی ارزش این تجهیزات را سالانه تا ۱۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: با بومی‌سازی تولید این تجهیزات در کشور دیگر نیازی به واردات آنها و خروج ارز وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه صادرات توربوکمپرسورها به بازار عراق و پاکستان تصریح کرد: بازار عراق بکر و تازه است و پاکستان نیز به دلیل شرایط مخازن نفت و گاز برای استفاده از این تجهیزات مناسب است و براساس مذاکرات انجام شده ما تا ۱.۵ سال آینده صادرات به این کشورها را آغاز می‌کنیم.

الوندی در ادامه درباره دلایل انتخاب شرکت LMF اتریش برای مشارکت اظهار داشت: این شرکت در تمام زمان تحریم به تعهدات خود پایبند بود به طوری که در اوج تحریم‌ها و قبل از برجام ۶ توربوکمپرسور را برای استفاده در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تحویل داد.

مدیرعامل شرکت تاپکو در ادامه گفت: این شرکت بازاری در آمریکای شمالی ندارد بنابراین نگران تحریم‌های آمریکا نیست و حوزه فعالیت این شرکت کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی است.

وی در ادامه گفت: در زمان تحریم برخی شرکت‌های اروپایی بدون اینکه الزام بین المللی باشد از اجرای تعهدات خود امتناع ورزیده است اما اتریشی‌ها به طور کامل به تعهدات خود پایبند بودند.

در ادامه این نشست هانچ اش تی بی مدیر با مدیر فروش شرکت LMF با تشریح برنامه های شرکت برای انتقال فناوری و ساخت تجهیزات نفتی با مشارکت تاپکو در ایران اظهار داشت: در سال‌های فعالیت در ایران با فراز و نشیب زیادی مواجه بودیم اما در نهایت دوران اوج تحریم‌های قبل از برجام را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی یادآور شد: حتی در دوران تحریم در زمینه نقل و انتقال پول مشکل داشتیم اما همواره به تعهد خود در اجرا و تامین تجهیزات مورد نیاز ایران پایبند بودیم و این در حالی است که در برخی موارد پول خود را نیز با یک و نیم سال تاخیر دریافت کردیم.

مدیر این شرکت اتریشی خاطرنشان کرد: نهایت تصمیمی که ترامپ اتخاذ کرد این است که به شرایط قبل از برجام باز می‌گردیم بنابراین ما قصد ماندن در ایران را داریم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز