خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد

آمادگی شرکت‌های معتبر اروپایی برای همکاری با پتروشیمی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۰۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نتایج مذاکرات هفته گذشته‌اش در پاریس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌های معتبر اروپایی در شرایط کنونی برای همکاری با پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا، سیدرضا نوروززاده گفت: در شرایط جدید که مدیریت پتروشیمی‌ها به مجموعه‌های خصوصی واگذار شده لازم است نیازها به شکلی متمرکز تامین شود و هر یک از مجتمع‌ها به شکلی مجزا به دنبال نیازهای‌شان بروند.

وی با بیان این که تمرکز نداشتن در تامین نیازها می‌تواند به عدم نفع و ایجاد زیان تبدیل شود، تصریح کرد: فضای موجود و امکانات محیطی اجازه اقدام مستقل به پتروشیمی‌ها را نمی‌دهد.

معاون وزیر نفت بر ضرورت همکاری مجتمع‎های پتروشیمی در تامین نیازها یکدیگر تاکید کرد و گفت: مجموعه‌هایی مثل پتروشیمی دماوند و مخازن سبز به‌زودی آماده خدمت‌رسانی به یوتیلیتی فاز ٢ منطقه ویژه پتروشیمی می‌شوند.

وی با بیان این‌که ٦٣ طرح پتروشیمی در کل کشور در حال اجراست، گفت: ٢٢ مجتمع پتروشیمی در عسلویه قرار دارد که این تعداد نیمی از محصولات پتروشیمی را تولید می‌کنند. بنابراین عسلویه جایگاه مهمی در تولید پتروشیمی دارد و اگر مشکلات این منطقه به صورت جمعی حل نشود، هم سرمایه‌گذار و هم مردم زیان می‌بینند.  

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به فضای مثبت اجلاس اخیر پاریس اشاره کرد و گفت: شرکت‌های معتبر اروپایی در شرایط کنونی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند و  شرکت صاحب لیسانس UOP به طور جدی به دنبال عقد قرارداد و فروش لیسانس به ایران است.

نوروززاده افزود: تاکید ما این است که خرید لیسانس به شکل متمرکز انجام شود تا اگر دیگران هم نیاز داشتند بتوانند با پرداخت حق و حقوق شرکت از آن بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نفت به نقش برجام در صنعت پتروشیمی اشاره کرد، گفت: در صنعت پتروشیمی نقش برجام به قدری زیاد است که همه فضای کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع بیشترین تأثیر برجام متوجه صنایعی چون پتروشیمی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز