خبرگزاری کار ایران

پژوهشگاه نفت روش‎های ازدیاد برداشت در میدان اهواز را بررسی می‎کند

کد خبر : ۶۱۶۷۷۳

پژوهشگاه صنعت نفت در مسیر اجرای قرارداد پژوهشی امضا شده با شرکت ملی نفت ایران با موضوع توسعه فناورانه در میدان اهواز، انتخاب بهترین روش ازدیاد برداشت را برای پیاده‎سازی در این میدان در دست اقدام دارد.

به گزارش ایلنا، منصور بزمی، معاون فناوری و روابط بین‎الملل پژوهشگاه صنعت نفت در یک نشست خبری گفت: فاز نخست اجرای این قرارداد که معطوف به تهیه نقشه راه بود، پایان یافته و اکنون پژوهشگاه در حال آزمایش روش‎های مختلف ازدیاد برداشت به منظور انتخاب بهترین روش است.

وی افزود: این قرارداد طبق برنامه در حال پیشرفت است و پژوهشگاه گزارش‎های مرتبی از روند کار به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ارائه می‌دهد.

معاون فناوری و روابط بین‎الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به فعالیت‎های پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری مدیریت اکتشاف در شناسایی منابع نامتعارف هیدروکربوری در مناطقی از جمله لرستان و دریای عمان گفت: اگرچه برداشت منابع نامتعارف فعلا در دستور کار صنعت نفت ایران قرار ندارد، اما شناسایی این ذخایر را دنبال می‌کنیم و در این زمینه پس از پایان بررسی منابع هیدرات‌های گازی دریای عمان، در حال تعریف فاز دوم این پروژه به منظور تعیین مقادیر این ذخایر هستیم.

بزمی با اشاره به قرارداد پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت ملی نفتکش با هدف کاهش میزان گوگرد در سوخت مازوت مصرفی این شرکت، ادامه داد: فاز نخست این قرارداد نیز اجرایی شده و در حال مذاکره برای امضای قرارداد در فاز دوم کار هستیم تا پروژه را در سطوح بالاتر عملیاتی کنیم.

وی به میزان پیشرفت کار قرارداد بین پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی هم اشاره کرد و درباره سه شرکت دانش بنیان پژوهشگاه صنعت نفت توضیحاتی داد و گفت: یکی از این شرکت‌ها حتی در پروژه‌هایی در سطح بین‌المللی حضور دارد و در ایران نیز با پالایشگاه‌هایی از جمله پالایشگاه تبریز به صورت مشترک همکاری می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که پژوهشگاه در چند سال آینده شاهد محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز