خبرگزاری کار ایران

مذاکرات ایران و اتریش برای توسعه میدان بندکرخه جدی‎تر دنبال می‎شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۷۰

شرکت اتریشی او ام وی که با امضای تفاهمنامه‎ همکاری با شرکت ملی نفت ایران، مطالعه میدان نفتی بندکرخه را در دستور کار قرار داده است، هم‎اکنون این مذاکرات را جدی‎تر دنبال می‎کند و به زودی جلسه‎های کارگروه فنی و کارگروه قراردادی این میدان با حضور نمایندگان دوطرف آغاز به‎کار می‎کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا زمانی، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی بندکرخه در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: شرکت او ام وی که پیش از این و در قالب قرارداد اکتشافی مشترکی که با شرکت ملی نفت ایران داشت، حفاری‎هایی از جمله حفاری چاه شماره 2 بندکرخه را انجام داده بود، در دوران پسابرجام بار دیگر برای ورود به این میدان نفتی ابراز علاقه و به دنبال آن، تفاهم‌نامه‎ای را برای مطالعه این میدان با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد.

به گفته وی، بر مبنای این تفاهمنامه مقرر شد او ام وی بررسی‎های ژئوفیزیکی، زمین شناسی و مخزنی خود را در این میدان انجام دهد که با انجام این بررسی‎ها، این شرکت اتریشی پروپوزال اولیه توسعه میدان را بهمن ماه پارسال به شرکت ملی نفت ایران تحویل داد.

زمانی با اشاره به حدود 2.2 میلیارد بشکه ذخیره نفت درجای لایه ایلام میدان بندکرخه و همچنین وجود ذخایر نفت در لایه سروک این میدان، ادامه داد: پیش بینی می‎کنیم با تخمین دقیق ذخایر نفت درجای لایه‎های ایلام و سروک، میزان این ذخایر و حتی ابعاد این میدان تغییر کند و گسترده‎تر شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، وی پیش‎بینی میزان دقیق تولید این میدان در فاز نخست توسعه را منوط به پردازش داده‎های میدان دانست و گفت: بر اساس اطلاعات لرزه نگاری دوبعدی که در سال‎های گذشته در این میدان انجام شد، این میدان از سه بخش جنوبی، مرکزی و میانی تشکیل شده است و با توجه به حفاری چاه شماره 2 در بخش جنوبی میدان، تمایل داریم اطلاعات بیشتری از بخش‎های شمالی و مرکزی میدان کسب کنیم.

سرپرست طرح توسعه میدان بندکرخه ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت مذاکرات فعلی با شرکت او ام وی، توسعه میدان بندکرخه هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

میدان نفتی بندکرخه در 20 کیلومتری شمال غربی اهواز در بلوک مهر واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز