خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی درگفت‌وگو با ایلنا:

پتروشیمی‌ها در تلاطمات ارزی بی‌تقصیرند / عرضه طبق دستورالعمل بانک مرکزی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۳۷۳

عضو انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌ها نیاز به نقدینگی ریالی دارند و نمی‌توانند ارز را نزد خود نگه دارند، بنابراین به طور هفتگی ارز ناشی از صادرات را به صرافی‌ها عرضه می‌کنند.

پرویز صحاف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره نقش پتروشیمی‌ها در تلاطمات اخیر بازار ارز اظهار داشت: پتروشیمی‌ها طبق روال قبلی ارز حاصل از صادرات را به صرافی‌ها ارائه می‌کنند و هیچ تغییری در روند عرضه حاصل نشده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل قبل از عید بانک مرکزی پتروشیمی‌ها ارز حاصل از صادرات خود را به بانک‌ها و چند صرافی مورد تایید بانک مرکزی، عرضه می‌کنند.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها ارز را هفتگی تزریق می‌کنند، خاطرنشان کرد:  پتروشیمی‌ها نیاز به نقدینگی ریالی دارند و نمی‌توانند ارز را نزد خود نگه دارند، بنابراین به طور مرتب ارز ناشی از صادرات را به صرافی‌ها عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: بخش عمده صادرات غیرنفتی کشور مربوط به پتروشیمی است اما در نوسانات کنونی بازار ارز دخیل نیستند و تمامی صادرکنندگان بر اساس دستورالمعل بانک مرکزی ارز صادراتی خود را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز