خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

مکانیزم‌های جدید مدیریت ارزی/ اجرای پیمان‌های پولی دو و سه جانبه

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۳۲

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به وجود محدودیت در نقل و انتقال دلار گفت: برای مدیریت ارزی می‌توان از مکانیزم‌های دوجانبه، سه جانبه و پیمان‌های پولی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کوروش پرویزیان درباره آغاز به کار سامانه «نیما» برای مدیریت فروش ارز به بازرگانان گفت: داشتن اطلاعات اهمیت بسیار بالایی برای سیاست‌گذار جهت مدیریت بازار ارز دارد و اطلاعات سامانه نیما به مدیران بانک مرکزی کمک می‌کند تا با اطلاعات دقیق تر تصمیم گیری کنند.

وی درباره ممنوعیت ثبت سفارش به دلار نیز اظهارداشت: استفاده از دلار به طور طبیعی در چرخه فعالیتهای اقتصادی ایران با مسئله مواجه بوده و موضوع جایگزینی آن با ارزهای دیگر همواره یک مسئله مهم برای تجارت نه تنها با ایران بلکه برای کشورهای مشابه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسب درآمد دلاری موضوع بسیار مهمی است و در صورتی که کشور با تحریم یا محدودیت مواجه نبود نیز کسب درآمد از دلار یک موضوع جدی برای اداره اقتصادی کشور بود.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران گفت: با توجه به اینکه تحریم دلاری علیه ایران وجود دارد، با استفاده از ارزهای دیگر و همچنین مکانیزم های دوجانبه، سه جانبه و پیمان های پولی مسائل خود را مدیریت می‌کنیم.

پرویزیان ادامه داد: متاسفانه برخی تصور می کنند که استفاده از مکانیزم های دوجانبه یا پیمان های پولی به قوانین FATF (پولشویی و تامین مالی تروریسم) مرتبط است که اصلا چنین نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز