خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

مدیریت سیاسی و حرفه‌ای باید از هم تفکیک شوند/ معاونت‌های حمل و نقلی بدون اثرپذیری از مجلس آماده تامین ایمنی سفرهای نوروزی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۴۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معاونت‌های حمل و نقلی وزارت راه در این روزها تحت تاثیر مجلس قرار نگیرند و خود را برای انجام سفرهای نوروزی آماده کنند، ‌گفت: معتقدم وقت آن رسیده که بین مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تفکیک قائل شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه معتقدم شرایطی فرا رسیده که بین مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تفکیک قائل شویم، اظهار داشت: باید بپذیریم که سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای باید به صورتی حرفه‌ای مدیریت شوند.

وی افزود: مدیریت یک کار جمعی است و در حمل و نقل که دستگاه‌های مختلفی درگیر آن هستند باید مدیریت به صورت جمعی و یکپارچه صورت بگیرد.

آخوندی با تشکر از عملکرد کشاورزیان به عنوان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دوستی بنده و آقای کشاورزیان به قبل از انقلاب برمی‌گردد و ما با یکدیگر در یک دانشکده درس خوانده‌ایم و عنایت ویژه به ایشان دارم و امید دارم همکاری‌هایمان با یکدیگر ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بپذیریم در ایران وقت آن رسیده که به سمت مدیریت حرفه‌ای پیش برویم گفت: در مواقعی مدیران دستگاه‌ها با هر تغییر دولت دچار تغییرات بسیار زیادی می‌شدند اما بنده معتقدم در دستگاه‌های تخصصی مدیران حرفه‌ای باید انتخاب شوند.

آخوندی ادامه داد: زمانی بنده به عنوان معاونت سیاسی – اجتماعی کشور منصوب شدم وقتی وارد این مجموعه شدم پست‌هایی به عنوان پست‌های اورکادر تعریف شده بود که این پست‌ها با تغییر دولت تغییر می‌کردند و به بنده هم می‌گفتند که شما جزو پست‌های اورکادر هستید.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که وقت آن رسیده به این سمت حرکت کنیم که مدیران براساس سلایق‌ها و شایستگی‌هایی که دارند منصوب شوند و برای کادر تخصصی باید این امید وجود داشته باشد که یک روزی پست‌های تخصصی را در دست می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در 40 سال گذشته به هر دلیلی بعضی از انتخاب‌ها سیاسی بوده است، اظهار داشت: سعی کردم به سمت انتخابات حرفه‌ای گرایش پیدا کنم بنابراین در طول چند سال گذشته مدیران سازمان‌ها از جمله هما، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه‌آهن و راهداری را از داخل خودِ مجموعه انتخاب کنم. البته سلایق زیاد و فشارهای سیاسی زیادی وجود داشت اما تلاش کردم مدیران تخصصی انتخاب شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتخاب‌های تخصصی باعث می‌شود که مدیریت باثبات حرفه‌‌ای در مجموعه‌های تخصصی داشته باشیم، ‌گفت: بنده عمیقا به مدیریت حرفه‌ای پایبندم و به آن اعتقاد دارم.

آخوندی تاکید کرد:‌ البته کادر سیاسی در مجموعه‌ها و نهادها کادر محدودی است که با تغییر دولت هم تغییر می‌کند اما معتقدم کادر حرفه‌ای باید ثبات داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنده سابقه کار 38ساله در حوزه سیاسی را دارم اظهار داشت: با توجه به تجربه‌هایم عمیقا به این باور رسیدم که مدیریت دستگاه‌های تخصصی باید توسط مسوولان حرفه‌ای انجام شود و نباید تحت تاثیر تغییرات سیاسی قرار  بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر بار تغییرات سیاسی باعث تغییر کادر حرفه‌ای شده مردم ایران زیان دیده‌اند گفت:‌ هر بار که تغییرات سیاسی موجب ناپایداری کادر تخصصی شده دچار توقف در توسعه شده‌ایم.

آخوندی با بیان اینکه حمل و نقل یک کسب و کار زنده است و میلیون‌ها کنشگر در آن حضور دارند، گفت: در حمل و نقل با مقررات بسیار پیچیده و باز مواجهیم که این مجموعه در اختیار هیچ کسی نیست و پلیس، خودروساز، مردم، و 29 میلیون نفری که گواهینامه رانندگی دارند در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: حمل و نقل یک پدیده مدرن است که به شدت رو به گسترش است از ابتدای امسال تا امروز یک میلیون و 350 هزار پلاک خودرو صادر شده است که این نشان از گستردگی حوزه حمل و نقل دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با نگاه فرآیندی می‌توان در این مجموعه به نتیجه رسید اظهار داشت: آنچه که اجزای این سیستم را به هم متصل می‌کند گردش اطلاعات است و با اطلاعات آزاد می‌توانیم با فساد مبارزه کنیم و مقابل رانت بایستیم.

آخوندی تاکید کرد: معتقدم هوشمند کردن سیستم‌ها یک راهکار بنیادین برای شقوق مختلف حمل و نقل است بنابراین در این حوزه سازمان راهداری پروژه نصب دوربین‌های نظارتی را شروع کردیم و معتقدم در تمام شقوق حمل و نقل اعم از دریا، جاده‌ای، ریل باید به سمت هوشمندکردن سیستم‌ها پیش برویم.

وی با بیان اینکه از بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم تحت تاثیر مجلس در این روزها قرار نگیرند و به یاد داشته باشند که مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه این نهادها حفظ ایمنی برای مسافران است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم ماموریت تمام معاونت‌های وزارت راه تامین ایمنی مسافران است.

وی تاکید کرد: صداوسیما باید به کمک وزارت راه و شهرسازی بیاید و نقش خود را در ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی به درستی ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز