خبرگزاری کار ایران

مدیریت منابع آب با استفاده از روش کشت گلخانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۶۲

با توجه به فراگیر شدن خشکسالی مخصوصا در سال جاری لزوم تبدیل کشت فضای باز و سنتی به کشت گلخانه ای، که حجم آب مصرفی را کاهش می‌دهد بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

به‌گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی؛ از ترویج کشت گلخانه ای برای مقابله با خشکسالی در استان خبر داد و گفت: کشت گلخانه ای به دلیل افزایش تولید محصول و کاهش قابل ملاحظه مصرف آب جایگزینی مناسب برای کشت های آب بر محسوب می شود. وی ادامه داد: با وجود خشکسالی و بحران آب در استان کشت گلخانه ای با هدف صرفه جویی در مصرف آب یک ضرورت جدی به حساب می آید.

آمره ای افزود: ضرورت برآورد دقیق نیاز آبی گیاهان، عدم استفاده مطلوب و وجود محدودیت منابع آب و نیاز فزاینده جامعه به غذای بیشتر، متنوع و مطلوب تر ایجاب می کند تا مهندسین آبیاری با اعمال شیوه های مدیریتی نوین اقدام به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری آن نمایند.

وی از طراحان و مدیران آبیاری و کشاورزان خواست در جهت افزایش بهره وری از آب کشاورزی اهتمام ورزند. در این ارتباط باید برنامه ریزی آبیاری براساس مقدار آب مصرفی گیاه تعیین شود. لذا مقدار آب مورد نیاز گیاه باید دقیقا برآورد شود تا مدیریت و برنامه ریزی صحیح آبیاری بر آن استوار شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز