خبرگزاری کار ایران

بهروز خدا رحمی‌در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت از سرناچاری اقدام به انتشار اوراق سپرده کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۹۱

دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: کمتر کارشناس‌اقتصادی با انتشار اوراق موافق است زیرا دولت پس‌از اینکه نیم درصد نیم درصد از طریق شورای پول و اعتبار نرخ بهره را پایین آورد و اعلام کرد که در این خصوص موفق بوده، به یکباره با انتشار اوراق سپرده ریالی نرخ بهره را ۵ درصد افزایش داد.

بهروز خدارحمی (دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد تبدیل ۵۰ تا ۷۰ درصدی سپرده‌های ۱۵ درصدی به اوراق گواهی سپرده ریالی اظهار داشت: دولت از سرناچاری اقدام به انتشار اوراق سپرده ریالی و ارزی کرد.

وی گفت: کمتر کارشناس‌اقتصادی با انتشار این‌اوراق موافق است؛ زیرا دولت پس‌از اینکه نیم درصد نیم درصد از طریق شورای پول و اعتبار نرخ بهره را پایین آورد و اعلام کرد که در این خصوص موفق بوده به یکباره و یک شبه با انتشار اوراق سپرده ریالی نرخ بهره را ۵ درصد افزایش داد.

خدارحمی‌خاطرنشان‌کرد: نگرانی‌دولت این بود که افراد برای سرمایه‌گذاری، نرخ سپرده‌های بانکی را جذاب تلقی نمی‌کنند و فکر می‌کنند اگر در حوزه‌ای مانند ارز حضور پیدا کنند جذاب‌تر باشد و در این مدت اعلام شد که اگر رضایتی‌از سپرده‌های۱۵ درصدی ندارید اوراق ۲۰ درصدی خریداری کنید و کمتر به التهاب بازار ارز و اقتصاد کشور دامن بزنید.

دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با بیان اینکه دولت چاره‌ای نداشت و در شرایطی که مشکلات اقتصادی وجود داشت انتخاب دیگری نداشت، گفت: دولت باید بین بد و بدتر یک گزینه را انتخاب می‌کرد.

وی افزود: در این راستا اگر اوراق را هم منتشر نمی‌کردند اتفاقی که می‌افتاد نتایج نگران‌کننده‌تری برای کشور به همراه داشت هرچند در بلندمدت ممکن است نظرات تغییر کند.

 وی در مورد سه برنامه‌ دولت در مورد انشتارگواهی‌سپرده ریالی، ارزی و پیش‌فروش سکه نیز افزود: اینها مسکن‌هایی بود که تزریق شدند اما این موارد برای اقتصاد کاملا مضر بود، البته جذب در بخش ریالی بیشتر بوده، اما برای خرید این اوراق جابه‌جایی پول از جایی به جای دیگر صورت گرفته و پول تازه‌ای به این بخش تزریق نشده و این پول‌های سرگردان از جای دیگر نیامده و در بازار جدیدی هم سرمایه‌گذاری نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز