خبرگزاری کار ایران

پازوکی در گفت‌وگو با ایلنا:

جسارت بانک مرکزی در برخورد با مؤسسات غیرمجاز قابل تحسین است/ برخورد با غیرمجازها لازمه کاهش نرخ سود بانکی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۸۶

پازوکی گفت: امروز در پشت پرده این مؤسسات و ثروتهای نجومی سعی در حمایت از موسسات غیرمجاز می‌شودتا جو منفی بر علیه بانک مرکزی ایجاد کنند.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد برخورد بانک مرکزی با مؤسسات مالی غیرمجاز اظهار داشت: نکته مهم در خصوص این مؤسسات این است که در دوران آقای احمدی‌نژاد بانک مرکزی صندوق‌دار دولت بود و هر چه رئیس دولت تصمیم می‌گرفت این مؤسسات اجرا می‌کردند و این مؤسسات به صورت قارچ گونه همه کشور را فرا گرفته بودند .

وی افزود: جالب این که هیچ کس از تندروها در آن زمان اعتراضی به وجود چنین مؤسساتی نداشت.

 پازوکی خاطر نشان کرد: اما امروز که بانک مرکزی جسارت به خرج داده و در مقابل این مؤسسات غیرمجاز ایستاده و به دنبال ساماندهی نظام پولی کشور است تا نظارت خود را بر مؤسسات و شبکه بانکی گسترش دهد برخی ابراز نگرانی کرده‌اند.

پازوکی تصریح کرد: شاهد آن هستیم که تندروها و افراد رانت خوار و صاحبان برخی از این مؤسسات اعتباری غیرمجاز به دولت و به بانک مرکزی حمله می کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایستادگی و جسارت بانک مرکزی در مقابل فعالیت های غیرقانونی این مؤسسات قابل تحسین است.

این اقتصاددان گفت: متاسفانه این مؤسسات غیرمجاز سعی‌داشتند با نرخ بهره بالا سیستم پولی کشور را دچار مشکل کنند، نرخ بهره بالا باعث شد سایر مؤسسات غیرمجاز در یک رقابت غیرمنطقی بیفتند و اگر بانک مرکزی با جسارت و قاطعیت در مقابل این مؤسسات غیرمجاز که سیستم پولی کشور را دچار اخلال و مشکل می‌کنند ایستادگی نکند، زمینه برای پایین آمدن نرخ سود بانکی در بلندمدت ایجاد نخواهد شد.

پازوکی افزود: هم اکنون نیز نرخ سود بانکی در مقایسه با تورم بسیار بالاست و ابتدا باید دکان این مؤسسات غیرمجاز تخته شود.

پازوکی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره مؤسسات غیرمجاز و سهامداران آنها باید محاکمه شوند زیرا در سیستم پولی کشور اخلال کرده‌اند اما جسارت بانک مرکزی در ثبات بخشیدن و تنظیم کردن انضباط پولی کشور قابل تحسین است.

وی افزود: علی‌رغم این که مؤسسات غیرمجاز سودهای غیرمتعارف پرداخت می‌کنند امروز در پشت پرده، سعی در پشتیبانی از  موسسات غیرمجاز می‌شود تا جو منفی بر علیه بانک مرکزی ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز