خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

تامین آب شرب شهرها و روستاهای جنوب شرقی استان تهران از سد ماملو

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۲۴

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای جنوب شرقی استان تهران با تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران با تمجید از سرعت انجام پروژه‌ها در آبفای استان تهران گفت: با انجام لوله‌گذاری‌های خطوط انتقال و تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز شهرها و روستاهای جنوب شرقی استان تهران تامین خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو اضافه کرد: با تکمیل خط انتقال آب سد ماملو به شهرهای قرچک، ورامین و پیشوا، تا پایان سال آینده بیش از ۵۰۰ لیتر در ثانیه به این مناطق می‌رسد.

در این بازدید سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت تامین آب و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب استان تهران به اندازه یک وزارت‌خانه اهمیت دارد و اقداماتی که برای آب‌رسانی به مناطق جنوب شرقی استان تهران امروز شاهد بخشی از آن بودیم گواهی بر این مسئله است.

او اضافه کرد: ارائه خدمات آب و فاضلاب در استان تهران که دارای روستاهایی با ۲۵هزار نفر جمعیت است، کار دشوار و حساسی است.

سخن‌گوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه آب یک مقوله امنیتی است و بر همین اساس ما در مجلس، کمیسیونی برای آن تشکیل داده‌ایم و از طریق آن موضوعات این حوزه را رصد و پیگیری می‌کنیم.

نقوی حسینی با بیان این‌که ما در منطقه خشک و نیمه‌خشک جهان قرار داریم و چاره‌ای جز انتقال آب نداریم خاطرنشان کرد: باید زحمات و فعالیت‌های مجموعه آب و فاضلاب استان تهران را مردم بدانند و اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه جنس کار به گونه‌ای است که کم‌تر دیده می‌شود.

در آغاز این برنامه محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران با تشریح روند تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و اتمام خطوط انتقال آب به مناطق جنوب شرقی استان تهران اظهار کرد: در کنار تامین آب مورد نیاز، هدف اصلی ما در فرایند تکمیل تصفیه‌خانه هفتم آب تهران ارتقای کیفیت اب مناطق جنوب شرقی استان تهران بوده است و تلاش داریم در چارچوب تحقق مقوله عدالت‌محوری، کیفیت آب این مناطق را نیز به مانند سایر مناطق ارتقا دهیم.

پرورش ادامه داد: در حال حاضر این شرکت همه تاییدیه‌های لازم در خصوص کیفیت آب را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به کاهش تخصیص آب سد ماملو از ۱۲۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال تصریح کرد: به‌رغم این کاهش ما تصمیم گرفتیم از سهم آب شهرهای جنوب شرقی استان تهران که ۳۰ میلیون متر مکعب بود کم نکنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز