خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان عنوان کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی صنایع بزرگ استان اصفهان بر کاهش 20 درصدی مصارف آب

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۳۸

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در جمع مدیران صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها گفت: صنایع بزرگ استان اصفهان باید برای کاهش 20 درصدی مصارف آب برنامه‌ریزی کنند.

به‌گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در جلسه ای که با حضور مسئوالان آب منطقه ای، مدیران صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها با هدف استفاده از پساب در چرخه تولید برگزار شد، گفت: طبق دستور استاندار صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، کارخانه سیمان، پلی اکریل، صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی و نیز نیروگاهها برنامه عملیاتی کاهش 20 درصدی برداشت آب از سد زاینده رود تدوین نمایند.

"هاشم امینی افزود: فعالان صنعتی دراصفهان در جند روز آینده برنامه عملیاتی خود پیرامون کاهش 20 درصدی استفاده از آب حوزه زاینده رود را اعلام کنند و در صورت امکان تدابیری پیرامون استفاده از پساب به منظور رفع نیاز آبی خود در نظر گیرند.

وی کاهش بارندگی در حوزه زاینده رود را بی سابقه برشمرد وخاطرنشان ساخت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد کاهش داشته است این در حالیست که هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود به 129 میلیون متر مکعب کاهش یافته است پس برداشت آب از حوزه آبریز زاینده رود برای آبیاری فضای سبز برخی از صنایع عاقلانه به نظر نمی‌رسد. همچنین استفاده از پساب نه تنها برای آبیاری فضای سبز توصیه می‌شود بلکه باید برای واحدهای صنعتی هم از آبی که حاصل بازچرخانی است بهره مند شوند.

هاشم امینی گفت: شرکت آبفای استان اصفهان در نظردارد در آینده ایی نزدیک نسبت به اجرا وتکمیل شبکه فاضلاب شهرهای نجف آباد، فولادشهر وایمانشهر با بهره گیری از توان مالی بخش خصوصی در قالب مدل مالی مشخص اقدام نماید که قطعاً استفاده از پساب این شهرها می‌تواند در چرخه تولید برخی از صنایع مفید واقع شود.

وی برضرورت استفاده از پساب در تولیدات صنعتی تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور واز همه مهمتر استان، بهره گیری از پساب برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر ضروری است زیرا با بازچرخانی آب می‌توان با پیا مدهای محدودیت منابع آبی در استان غلبه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز