خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از 20 بهمن

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۸۸

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: عرضه کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر و کره با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از بیستم بهمن در سراسر کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یزدان سیف معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری امروز شنبه ١٤ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان افزایش ظرفیت سیلوهای گندم امسال به ٢٠٠ هزارتن افزایش یافته و تا پایان سال به ٣٥٠ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: در حوزه برنج و ذخایر استراتژیک هم هیچ مشکل تامینی نداریم و این اقلام کامل در اختیار مصرف کنتدگان قرار خواهد گرفت و نیازی به واردات نداریم.

یزدان سیف گفت: 15 هزار و­ 800 میلیارد تومان اعتبار برای خرید محصولات تضمینی محصولات اساسی برای سال 97 اختصاص یافته است و در بودجه سال آینده هیچ کاهشی در اعتبارات خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی وجود ندارد و منابع اعتباری­ لازم اختصاص یافته است و کشاورزان هیچگونه نگرانی از بابت خرید تضمینی محصولات خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی­ چهار ماه است که آغاز شده است و در این زمینه از توان بخش خصوصی نیز استفاده کردیم.

یزدان سیف در رابطه با صادرات گندم خاطر نشان کرد: صادرات گندم ایران در سال جاری حدود ٤٤١ هزار تن بود که بخشی از آن مربوط به صادرات گندم دوروم برای تولید ماکارونی به ایتالیا و کشورهای اروپایی بود.

وی با اشاره به اینکه 60 هزارتن برنج برای تنظیم بازار شب عید توزیع می‌شود، افزود: این برنج در دو مرحله توزیع خواهد شد و توزیع 30هزارتن آن در مرحله نخست ابلاغ شده است.

سیف تأکید کرد: توزیع این کالا از 15 بهمن آغاز می‌شود و از 20 بهمن از طریق فروشگاه‌های سراسری در اختیار خانوارها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بازرگانی دولتی تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم برنج هندی 1121،  5600 تومان و هر کیسه 10 کیلویی 56هزار تومان، برنج هندی pr کیلویی2600 تومان و هر کیسه 10کیلویی26هزار تومان و برنج تایلندی هومالی کیلویی 3900 تومان و هر کیسه 10کیلویی39هزار تومان است.

سیف گفت: روغن فرآوری شده به منظور جلوگیری از افزایش قیمت با نرخ 5 تا 10 درصد کمتر از نرخ بازار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: هر بسته کره 100گرمی با نرخ 2هزار و 720 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نرخ مصوب هر کیلو شکر برای تنظیم بازار شب عید را 2هزار و 722تومان اعلام کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از رکورد بی‌سابقه تولید شکر خبر داد و گفت: امسال از مجموع تولید چغندرقند و نیشکر حدود 2 میلیون تن شکر تولید شد در حالیکه این رقم سال گذشته یک میلیون و 650هزارتن بود، به همین دلیل حداکثر 200هزارتن شکر برای تأمین مایحتاج وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 8میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شد،گفت: 7میلیون و 800هزارتن از این میزان مربوط به کشت پاییزه و مابقی کشت بهاره است.

این مقام مسئول فراوانی عرضه و کاهش قیمت شکر را یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان دانست و افزود: شرکت بازرگانی دولتی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کاهش ریسک اقدام به خریداری 100هزارتن شکر تولیدی کارخانه‌های چغندری کرد و این روند تا رسیدن بازار به ثبات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی آینده در نظر داریم از توان بخش خصوصی برای خرید گندم استفاده کنیم، گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها تا به امروز 1021 مرکز خرید تضمینی گندم در سامانه ثبت شده است. تعاونی ها و افرادی که خواهان مباشرت و مشارکت در خرید تضمینی سال زراعی آینده هستند، تا پایان بهمن فرصت ثبت نام در سامانه شرکت را دارند تا پس از ارزیابی‌های صورت گرفته با آمادگی بیشتری وارد فصل خرید شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز