خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد:

رشد ٢٠ درصدی حق بیمه و افزایش ٢٣ درصدی بیمه خسارت در ٩ ماه گذشته / بیمه عمر هر یک از خدمه سانچی صد میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۴۳

رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه عمر هر یک از خدمه نفتکش سانچی نزد یکی از شرکتهای بیمه داخلی مبلغ صد میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی‌ایلنا؛ صبح امروز عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی در یک نشست خبری با اشاره به رشد حق بیمه طی ٩ ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت حق بیمه با رشد ٢٠ درصدی همراه بوده و در بخش خسارت‌ها رشد ٢٣ درصدی را تجربه کردیم.

وی گفت: در مجموع ١٤٥ هزار میلیارد ریال خسارت‌های پرداختی بود و در ٩ ماه گذشته ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه صادر شد.

همتی خاطر نشان کرد: نسبت حق بیمه به تولید ناخالص داخلی ٢.٢ درصد است.

وی گفت: ۳۰ شرکت بیمه در ٩ ماهه نخست ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه صادر کرده‌اند  در حال حاضر رشته های ثالث، درمان و زندگی بیشترین بیمه نامه های فروخته شده را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده آن است که بیمه در بطن جامعه رفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ٧٠ درصد حق بیمه‌ها مربوط به بیمه زندگی و بیمه درمان است گفت: امیدواریم تا پایان سال ٩٦ نفوذ بیمه در کشور بیشتر شود.

رییس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته شاهد حوادث تلخی نظیر حادثه پلاسکو، آتش سوزی قطار سمنان و زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه بودیم که خوشبختانه صنعت بیمه به تعهدات خود عمل کرد و از این اتفاقات سربلند بیرون آمد.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به میزان تعهدات صنعت بیمه به زلزله کرمانشاه گفت: این تعهد ١٧٠ میلیارد تومان بود که تاکنون ٨٠ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی در مورد بیمه سانچی نیز افزود: ٣٠ درصد از بیمه سانچی مربوط به ایران و دو شرکت البرز و ملت بود که تعهد این دو شرکت ٥ میلیون دلار برآورد می‌شود و مابقی پوشش بیمه مربوط به بیمه‌های خارجی است.

رییس کل بیمه مرکزی  در ادامه گفت: بیمه عمر هر یک از خدمه نفتکش سانچی نزد یکی از شرکتهای بیمه داخلی مبلغ صد میلیون تومان بوده است.

همتی خاطر نشان کرد: اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی در بیمه مرکزی شکل گرفت و تمام ذخایر و سرمایه گذاری شرکت ها از این پس در این اداره کنترل می شود.

وی افزود:در مورد بیمه های عمر بازدهی میانگین عملکرد سه ساله مورد نظر قرار می گیرد و نرخ های بازدهی در این بخش و پس از این باید به تایید بیمه مرکزی برسد.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: ابلاغ اساسنامه جدید شرکت‌های بیمه با محوریت حاکمیت شرکتی ظرف هفته جاری پس از تأیید سازمان بورس ابلاغ می‌شود و شرکت‌ها موظفند مطابق آن عمل کنند.

وی در خصوص طولانی شدن روند إیفاء تعهدات بیمه توسعه گفت: فکر می‌کردیم با ٧٠٠ میلیارد تومان تعهدات بیمه توسعه جبران شود، اما اینطور نشد.

همتی تصریح کرد: تا کنون ٨٠٠ میلیارد تومان ازتعهدات بیمه توسعه پرداخت شده است و طبق برآوردها بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

همتی در ادامه گفت:اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی در بیمه مرکزی شکل گرفت و تمام ذخایر و سرمایه گذاری شرکت ها از این پس در این اداره کنترل می شود.

وی افزود: در مورد بیمه های عمربازدهی میانگین عملکرد سه ساله مورد نظر قرار می گیرد.

همتی افزود: از بیمه های اتکایی انتظار رشد داریم و اگر از مجوز بیمه مرکزی سوء استفاده شود و شرکت اتکایی به شرکت سرمایه گذاری تبدیل شود در مجوز شرکت تجدید نظر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هرشرکت اتکایی که پرتفوی بیمه مرکزی را می‌خواهد ما آماده واگذاری هستیم اما قرار نیست که پرتفوی را انتخابی برای خود بردارند.

همتی همچنین در خصوص نظارت الکترونیکی صنعت بیمه افزود: بسیاری از تخلفات ازطریق سیستم سنهاب کشف، پیگیری و نظارت می شود.

وی در مورد مدیریت ریسک نیز گفت: مدیریت ریسک در حوادث اخیر پایین بود و بیمه‌گران باید نرخ ها را برای این موضوع بالاتر ببرند و در روزهای آینده اعطای جایزه به واحدهای برتر از نظر پیشگیری و ایمنی را در دستور کار داریم.

همتی افزود: وزیر اقتصاد، وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه مامور تعیین تکلیف لایحه صندوق حوادث طبیعی و برطرف کردن ٢ موضوع باقی مانده شده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در همه دنیا کمک می‌کنند که مردم بیمه می‌خرند اما ما در ایران ٩ درصد مالیات اخذ میکنیم.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در آخرین مصوبات کمیسیون اقتصادی، مالیات از رشته‌های ثالث و درمان حذف شده اما همچنان سایر رشته‌ها باید مالیات بپردازند زیرا که بخشی از درآمدهای دولت است.

همتی افزود: وزیر اقتصاد، وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه مامور تعیین تکلیف لایحه صندوق حوادث طبیعی و برطرف کردن ٢ موضوع باقی مانده شده اند.

همتی در ادامه درباره مصوبه کمیسیون تلفیق درباره ممنوعیت دریافت سود از حساب های بانکی شرکت های یمه، اظهار داشت: در گزارشی که به صحن مجلس ارایه شد، این رویه اصلاح شد و شرکت های بیمه و بانک ها از این مصوبه مستثنی شدند زیرا منابع این حسابها مربوط به مردم است و بیمه ها باید ۳۰ درصد منابع خود را در بانک ها نگهداری کنند.

همتی همچنین درباره اینکه بیمه مرکزی قرار نیست بیمه عمومی صادر کند، اظهار داشت: رویکرد ما این نیست که مجوز عام بیمه بدهیم و توصیه ما این است که به سمت بیمه های تخصصی حرکت کنیم و تسهیلاتی هم در این زمینه در نظر گرفته ایم.

همتی همچنین سود خالص شرکت های بیمه را در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: شرکت های بیمه ۱۰۵۰ میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته به دولت پرداخته اند و این بدان معناست که در صنعت بیمه دچار بحران نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که بهتر است به جای اینکه برخی نگران سوددهی صنعت بیمه باشند، عوارض و موارد اضافی را از دوش این صنعت بردارند و آنگاه خواهند دید که این صنعت نه تنها مشکلی ندارد بلکه می تواند به توسعه بیشتر اقتصاد کمک کند.

همتی‌خواستار حذف مالیات از بیمه شد و تاکید کرد که این اقدام به توسعه صنعت بیمه و ارزان شدن بیمه نامه ها بویژه در رشته بیمه عمر کمک میکند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز