خبرگزاری کار ایران

تورم دی ماه در محدوده ۱۰ درصد ثابت ماند

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۳۱۶

بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۵ را معادل ۱۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ نشان می دهد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۲.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت.

همچنین این شاخص در دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم در گروه کالاها در دی ماه ۰.۴ درصد و در بخش خدمات ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل از آن رشد یافته است؛ این شاخص همچنین در یکسال منتهی به دی ماه امسال در گروه کالاها ۹.۷ درصد و در بخش خدمات ۹.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس محاسبات بانک مرکزی در دی ماه گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۰.۴ درصد، «دخانیات» ۰.۲ درصد، «پوشاک و کفش» ۰.۲ درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۰.۳ درصد، «اثاث ، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۰.۸ درصد، «بهداشت و درمان» ۰.۶ درصد، «حمل و نقل» ۰.۴ درصد، «ارتباطات» ۰.۸ درصد، «تفریح و امور فرهنگی» ۱.۲ درصد، «تحصیل» ۰.۵ درصد، «رستوران و هتل» ۰.۸ درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۱.۲ درصد نسبت به آذر ماه رشد داشته اند.

همچنین تورم در این ماه نسبت به دی ماه پارسال در گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» ۱۳.۷ درصد، «دخانیات» ۱.۱ درصد، «پوشاک و کفش» ۴.۹ درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» ۸.۸ درصد، «اثاث ، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» ۸.۲ درصد، «بهداشت و درمان» ۸.۵ درصد، «حمل و نقل» ۶.۴ درصد، «ارتباطات» ۰.۸ درصد، «تفریح و امور فرهنگی» ۱۰ درصد، «تحصیل» ۱۴.۱ درصد، «رستوران و هتل» ۱۱.۸ درصد و «کالا و خدمات متفرقه» ۱۱.۶ درصد افزایش یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز